Avatar billede joab Nybegynder
18. juli 2002 - 19:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til database på anden server.

Er det muligt (og hvis det er hvordan gør man så) at tilslutte til en Access database på en anden webserver end den man kører på?

Hvis hjemmesiden www.111.dk ligger på en server og www.222.dk ligger på en anden server, kan man så bruge/dele databasen, der ligger på www.333db.dk.
Jeg kender stien til databasen, f.eks. d:\inetpub\db\database.mdb
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. juli 2002 - 19:58 #1
Det er det skønne ved Access og ASP, du kan ikke hente data fra en anden server.

Instaler MySQL eller MS SQL og del den..
Avatar billede coolcoder Nybegynder
18. juli 2002 - 23:21 #2
du kan med noget SOAP og XMLHTTP requeste data fra www.333db.dk fra en anden server, og få det returneret. Men det er lidt mere besværligt end at bruge alm recordset og sådan. Den nemmeste måde vil nok være at requeste med en SQL-streng og få returneret ren HTML, men du kan også vælge at få et dataudtræk i form at XML. Det kan du loop igennem ligesom et recordset ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2002 - 23:25 #3
Det er rigtigt at med Access, at man ikke kan lave en forbindelse direkte til databasen.

Dog hvis man har mulighed for det kan man lave det der skal laves og ligges op lokalt på den server med databasen og så bruge en include/frame eller javascript til at sætte det ind på sin side.

Til -sofus- skal det siges at det udelukket har noget at gøre med Access og intet med asp at gøre.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
19. juli 2002 - 01:54 #4
ja, jeg mener at man ikke kan hente fra Access på andre servere med ASP. eller andre programering sprog..
Avatar billede 123abc123 Nybegynder
20. juli 2002 - 13:24 #5
Avatar billede joab Nybegynder
02. august 2002 - 14:10 #6
Er der nogle der evt. ved om man kan det via ODBC?