Avatar billede zenile Nybegynder
18. juli 2002 - 13:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows NT 4.0 Server + 5 klienter

Jeg har en NT 4.0 Server (licens, box osv) med 5 klienter til salg. Hvad bliver de handlet for? En ny koster jo 9.864, men er der stadig købere til dem? I så fald, hvor meget er den værd?

/Zenile
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 14:09 #1
Jeg kan ikke se noget i vejen for at give et beløb der om af. Det eneste som er i vejen er at tingene er lidt slidte - men det betyder jo ikke noget for softwaren.
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. juli 2002 - 14:32 #2
Tror ikke du skal satse på at kunne sælge brugt server software. Hvem skulle købe det ?

Der er ingen firma'er som sidder og læser i den blå avis efter fede server tilbud

Og der er ingen private som gider give 10.000 kr for et tussegammel operativ system.

Windows 2000 server koster jo det samme, hvorfor skulle man så købe et gammel brugt stykke software for samme pris ?

ikke for at være negativ (:
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 14:56 #3
Ja - NT4 ser godt nok gammelt, og Microsoft supportere det heller ikke så meget mere.
Avatar billede nbj1 Praktikant
18. juli 2002 - 14:57 #4
jeg købte nt4 server ca et halvt år siden og gav 1000.- for det såe nu er det vel det halve.
Avatar billede zenile Nybegynder
18. juli 2002 - 15:47 #5
-sofus- > Det var nu mest for at regne ud hvad en ny server koster - inkl. evt. udgifter ved at sælge det gamle software. (Drejer sig om et server-tilbud med Win2K server, ikke opgradering)

nbj1 > Var det virkelig NT 4.0 Server med 5 klienter? Så må jeg gå ud fra at dem der sælger dem til små 10.000 kr må regne med at have dem på lager i et godt stykke tid.

/Zenile
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 16:13 #6
zenile> Jeg tror ikke at der bliver solgt så meget NT4 mere. Derfor tror jeg ikke at man skal regne med at kunne sælge softwaren. Og slet ikke til nogen betydlig pris.

Men tror du ikke at man kan spare nogle penge hos Microsoft, hvis man indlevere sit gamle skrammel? Eller var det en af de ting man skulle gøre inden 1/7 ?
Avatar billede nbj1 Praktikant
18. juli 2002 - 16:15 #7
tja man kan forlange meget zenile og nogen køber også sådan er livet og der er nt4 med licent og clienter da jeg bruger det pt. men spørgmålet lød på hvad det var værd og det var mit bud men der sikkert nogen du kan forlange mere af hvem ved :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 16:19 #8
Men ellers kan du jo prøve inde i køb/salg :)
Avatar billede zenile Nybegynder
18. juli 2002 - 16:49 #9
goulduck > " Jeg tror ikke at der bliver solgt så meget NT4 ... [SNIP]"
Tak for svar - det var ca. noget i den stil jeg ledte efter.

nbj1 > Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener, men livet er underfundigt, ja.

Det var sådan set ikke for at sælge det herinde, det var mere for at blive oplyst. Det blev jeg, (mere eller mindre) og jeg har bla. fundet ud af at man ikke bliver rig af at sælge tussegamle NT4 server-licenser. En ting jeg til gengæld heller, overhovedet ikke, havde regnet med!

/Zenile
Avatar billede goulduck Nybegynder
18. juli 2002 - 17:59 #10
NT4 er ved at være 8 år gammelt. :-)

Er det hentydning til at jeg skal ligge et svar? :P
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. juli 2002 - 18:08 #11
Zenile > Du må meget gerne vende tilbage til det her spm, hvis du for det solgt og hvor meget du har solgt det for. Vi kunne evt lave en aktion her (: jeg vil gerne byde 500 kr
Avatar billede triton Nybegynder
23. juli 2002 - 13:43 #12
Når du skriver NT server + 5 clienter, mener du så 5 stk. CAL licenser til NT 4 ?
Avatar billede zenile Nybegynder
23. juli 2002 - 14:21 #13
triton > Det mener jeg det hedder, ja. Men jeg kan jo tage fejl ;-)

/Zenile