Avatar billede tobbi Nybegynder
18. juli 2002 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forms

Hejsa

er rimelig grøn til Acces, men sidder og roder med en form hvor man skal indtaste nogle oplysninger.....

Det jeg gerne vil have den til er :

når man har indstastet 2 felter, og tabber ned i 3. felt skal den selv regne et resultat ud og skrive det i feltet, på baggrund af de 2 første.

jeg har prøvet med Event: On Enter, On got focus m.m. men der sker ikke rigtig noget. Fx =[felt1]-[felt2]

hvad skal jeg gøre....
Avatar billede nybegynderen Nybegynder
18. juli 2002 - 11:52 #1
Så vidt jeg kan se skal du ikke lægge udregningen som en Event, men istedet lægge den som kontrolelement-kilde på det felt som du vil have beregnet..
Avatar billede mugs Novice
18. juli 2002 - 11:59 #2
Hvis din formular indeholder felterne felt1, felt2 og felt3 kan du gøre det således:

Du udfylder først felt1 med f.eks et tal, derefter felt2. Du vil derefter have felt3 til at vise en udregning. I felt2 Føropdatering (BeforeUpdate) lægger du flg. kode.

felt3 = felt2 - felt1

felt3 vil nu vise beregningen af felt1 og felt2 inden tabellen bliver opdateret med den nye værdi i felt2. der er ikke noget til hinder for, at du også kan lægge koden i felt1 FørOpdatering, så vil beregningen blive udført når du har indtastet en ny værdi i både felt1 og felt2.
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. juli 2002 - 12:00 #3
Du kan lave Formularen på baggrund af en Forespørgsel, hvor du har dine to felter fra en tabel, og et tredie der lægger dem sammen. Det er selvfølgelig hvis du har dem i en tabel. Eller kan du lave en After update procedure der kører en macro der hedder setvalue.
Avatar billede tobbi Nybegynder
18. juli 2002 - 12:02 #4
det virkede, takker for hintet
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. juli 2002 - 12:02 #5
Eller bare sørge for at felt3 er et tekst felt og skrive: =Sum([Felt1]+[Felt2])
Avatar billede tobbi Nybegynder
18. juli 2002 - 12:03 #6
-> altså nybegynders hjælp virkede.... havde ikke set de andre indlæg
Avatar billede 3xa Nybegynder
18. juli 2002 - 12:06 #7
Så længe det virker er det jo fint...