Avatar billede knas Nybegynder
17. juli 2002 - 18:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kan det lade sig gøre at få flere domæner på apache / windows

Jeg har være alle ca. 70 eksempler på ar sætte virtual hosts op på en apache server kørende på en windows platform.

Jeg kører kun lokalt på localhost, men har flere hjemme sider, og ville gerne dele dem op, så deres root blev flyttet til htdocs/side/ istedet for htdocs.

På IIS serveren er der intet problem. kan det virkelig passe at Apache ikke kan leve op til det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 18:57 #1
Ja det kan du, det er det alle webhotellerne gør. De fleste anvender noget der hedder Host Headers
Avatar billede knas Nybegynder
17. juli 2002 - 19:07 #2
Der er ikke et af eksemplerne på denne side, eller på apaches dokumentationsside der virker i praksis.

Host Headers siger du - hvad går det ud på?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 19:14 #3
Avatar billede knas Nybegynder
17. juli 2002 - 20:00 #4
Microsoft? - Jeg bruger Apache....
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 20:04 #5
Undskyl, jeg kikker lige, jeg mener jeg har noget
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 20:42 #6
Avatar billede knas Nybegynder
17. juli 2002 - 21:38 #7
Hmmm, der er ikke bare en smule brugeligt i de links...

Ellers tak for ulejligheden!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 22:23 #8
Jeg fant lige det jeg ledte efter. Det kaldes Virtuelle værter

http://www.sslug.dk/linuxbog/web/bog/apache-virtuelle-hosts.html
Avatar billede knas Nybegynder
17. juli 2002 - 22:31 #9
Jeg vil gerne have det til at fungere på en Windows maskine med en Apache server. På Linux skulle det ikke være noget problem. Men Windows opfører dig ikke som Linux, så derfor har jeg ikke brug for det du sender her...

Jeg har forsøgt det der er beskrevet her, men igen uden held. Derfor tvivler jeg på om det kan lade sig gøre. Og det ser heller ikke ud til at du kan knække nøden.

Men ellers tak for hjælpen!
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 22:57 #10
Jo det skal kunne lade sig gøre, jeg har set det gjort. Giv mig (og andre) et par dage, der skal nok findes noget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juli 2002 - 23:10 #11
Prøv lige at kikke på di maskine her

The entire Apache manual set was installed on your machine in

"C:\Program Files\Apache Group\Apache\htdocs\manual\"

Prøv at søg efter virtuel hosts
Avatar billede sukos Juniormester
17. juli 2002 - 23:38 #12
Når du kun kører lokalt, kan du blot skrive:

<VirtualHost 127.0.0.40>
    DocumentRoot E:/www/sukos
    ServerName 127.0.0.40
</VirtualHost>

i din httpd.conf, uden nogen brug af NameVirtualHost.
Så har mappen sukos sit eget root.
Og E:/www/sukos skal selvf. være din sti. :O)

Når du så går på http://127.0.0.40 får du det "serveret" som var det et andet domæne end 127.0.0.1
Avatar billede knas Nybegynder
18. juli 2002 - 07:02 #13
>>sukos, jeg har prøvet det du siger, og får følgende fejl:

Server error!
Error message:
Premature end of script headers: php.exe

Er det noget du kender til?
Avatar billede sukos Juniormester
18. juli 2002 - 07:57 #14
hmm, næh, ikke rigtigt.
Vhosts skulle nu ikke ha' noget php'en at gøre.
Men har du defineret doc_root m.m. i php.ini?

Og hvis du smider en html fil i mappen for 127.0.0.2 (eller hvad du har kaldt det), hvad sker der så?

Husker ikke lige hvornår man får den fejl du skriver, men det er opsætningen af php, måske i din conf?
Avatar billede sukos Juniormester
18. juli 2002 - 14:31 #15
Du kan jo evt. poste din conf her.
Du kan selvf. også sende den! :O)

sukos@ping.dk

Er først på igen i aften
Avatar billede knas Nybegynder
18. juli 2002 - 17:28 #16
Hey sukkos.

Du er bare en knag.
Jeg slettede php_root i php.ini og så kører lortet!

Tusinde tak for hjælpen!
Tænk at de kunne være så simpelt, jeg har knoklet med det meget længe!

Hilsen Kim