Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:01 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

flying-dreams.dk

Jeg kunne godt bruge noget kritik og nogle foreslag til forbedringer og lign.
Virker siden som den skal, er der fejl osv.
Jeg har selv gennemtestet den(synes jeg selv) og har ikke fundet nogle fejl...

- Jeg ved godt at det ser bedre ud at sætte siden i midten, men det kan jeg sq ikke få til at virke :), så det bliver nok ikke foreløbig at jeg får den derind.
Avatar billede cyberwolf Nybegynder
15. juli 2002 - 00:05 #1
virker fint!
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 00:05 #2
Dit design er rigtig flot, og som du selv siger så vil det se bedre ud i midten.
Du skal nok gøre din menu lidt bredere, for linket "lidt om mig" står på 2 linier, og det virker forvirrende.
Det er ok at have nogle forklaringer til hvert link, men jeg synes at det står lidt for langt væk fra menuen, for man kører hen over et link, og så skal man kigge forholdsvis langt op få at få øje på teksten dertil, måske skulle du flytte den ned under bunden?
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:07 #3
hey du er også fra køge!!!!! ... ej den er Sq cool nok ..
Men under forside, kunne du godt sætte nogle news op....ellers skulle du nok sætte lidt kopi rights på
Avatar billede f_rollo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:08 #4
øhhh... siden er da meget pæn, men hvad er formålet med den...

Den præsenterer dig selv med til hvad nytte ???
Så vidt jeg kan se prøver du ikke at sælge noget, at informerer, at underholde eller for dden sags skyld lave noget der tiltrækker besøgende...

Hvad er hele pointen med siden... er den bare lavet for at lave en hjemmeside ???
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:08 #5
men hvis du er rigtig cool til hp så sæt en flash menu op....det ville bare Sige smask for brugerne MEGA NICE
Avatar billede pryds Nybegynder
15. juli 2002 - 00:11 #6
Den virker nok kun i IE så...
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:12 #7
f_rollo >> Siden har ikke noget formål, jeg købte domain med web- og mailhotel fordi TDC ville ha 30 kr om måneden hvis jeg ville beholde min email adresse, og så var det billigere at købe et domain...

respekten >> jeg har ordnet det med at Lidt om mig stod på to linjer, det var en fejl, som jeg først lige havde lavet :)

fc-komodo >> skal man ikke betale for copyrights???
Måske måske, det var nu osse mest for sjov jeg lavede forklaringer...
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:15 #8
det mener jeg ikke selv har selv en hp.....med Rights .. har selv en flash menu..... men tjek ellers www.altomflash.dk der kan du download free: skreft typer og alt i flash F.Eks menuer eller banner
Avatar billede f_rollo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:17 #9
nej man skal ikke betale for copyright... man har automatisk copyright på ALT hvad man selv laver...hvad enten det er musik tekster grafik eller en hp...

I princippet er det ikke nødvendigt at sætte hverken et cyoyrightlogo på eller overhoved at gøre opmærksom på det (i USA er det men ikke i DK).

Men dermed ikke sagt at det ikke er en god ide at gøre det... så er du hævet over en hver tvivl og ingen kan bagefter komme op påstå at de ikke viste det...
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:18 #10
men må jeg spørge dig om noget hvordan ar du lavet index eller de der kanter
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:19 #11
OK hvad skal man skrive helt præcist?
All rights reserved...... kan ikke huske det
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:19 #12
fc-komodo >> jeg forstår ikke hvad du mener med index og kanter
Avatar billede f_rollo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:19 #13
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
15. juli 2002 - 00:25 #14
det hvor der står C.R.design hehe....... en anden ting hvorfor fanden hopper du ned for tag ??? hehehe
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:28 #15
JA hva med det?`
Jeg hoppede bare for sjov
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 00:44 #16
Allerførst lavede jeg rørene, som jeg kalder dem, meget kantede, så brugte jeg smooth tingen, fyldte op, og slettede, og blev ved sådan ind til jeg syns det så pænt ud, så lavede jeg en kopi og lavede den lidt tyndere end den "gamle", så lavede jeg bevel og emboss og så mergede med en anden så den der rør effekt ikke længere var en Blending option, så skar jeg de dele ud hvor man skulle kunne se det tynde rør.
Til sidst brugte jeg Hue/Saturation og fik så en pæn farve ud af det
Det var hurtig fortalt
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 01:58 #17
Så har jeg smidt hovedet længere ned, så øjnene ikke skal "hoppe" for at få en beskrivelse af linket, og jeg har sat copyright på.

Har i flere forslag?
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 06:29 #18
Så skete det, jeg fandt ud af at få skidtet ind på midten.
Wheeeeeeeeee...
Jeg har osse lavet et nyt menupunkt interesser(interesser og referencer)
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 08:15 #19
Ja nu ser det godt ud. Jeg kom dog lige til at tænke på en ting mere. Når man har klikket på et menupunkt, så kunne det måske være meget godt, hvis linket blev sort, så man ved hvad man har klikket på sidst, og når man klikker på, så bliver det selvfølgelig kun det link som er sort
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 08:17 #20
...........og når man klikker på næste link.......skulle der stå
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 08:44 #21
Har selv leget med tanken, men så bliver det et helvedes arbejde, men sårn er livet jo.
Kan man lave det i style-sheetet? eller skal jeg ind og skrive 10000000 koder igen?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 08:54 #22
Her er lidt kode som jeg har tyvstjålet fra Jakoba. Den ser ud til at virke fint. Den kan du evt. prøve med.

http://www.eksperten.dk/spm/234214
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 09:06 #23
respekten >> jamen mit er jo ikke billeder, det er tekst, med stylesheet.
Jeg vil tro at den eneste måde er hvis man kan trylle i stylesheetet ellers så skal man ha lisså mange menuer som der er punkter, og så skal der så være et ikke aktivt link i hver menu som så skifter når du trykker på et punkt i menuen, og det tager uendelig langt tid at skrive ind nu :/
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 09:20 #24
ja, det har du ret i - jeg var lidt for hurtig. Jeg ved at det kan lade sig gøre i stylesheets eller Javascript. Det kan være, at der er nogen her der vil lave det for dig for point, hvis du stiller et spørgsmål om det, så hara du sparet lidt tid :-)
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 09:28 #25
Så nu har jeg sat en "klat" for den aktive, det har nogenlunde samme effekt...
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 09:36 #26
jep det ser bare godt ud - nogenlunde? mener du det med at den ikke skifter ved mailto? for det skal den da heller ikke - den skal bare stå ved den side som bliver vist i øjeblikket
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 09:41 #27
syns du at de skal vises bare når man er over? sæføli det ser nok lidt federe ud, men det er lorte spasser koder jeg harlavet, så det tager spasserlang tid at lave :)
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 09:47 #28
Hvis jeg laver det der med at prikken følger musen, så bliver det osse svært og dumt, tror bare jeg lader prikken være ved det link der er trykket på.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 09:50 #29
grim kode er også kode :-), der skal nok komme en dag, hvor man bliver træt af at kigge på den og har tid til at lave den om

Jeg synes også at du skal lade prikken være som den er, du har jo lavet den anden funktion med den sorte og hvide farve
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 09:52 #30
Yesyes...koden det er sådan noget hen af vejen kode, med masse tilføjelser og sårn, så det kan ikke rigtig undgå at blive grimt :)
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 14:54 #31
Hov ville ha delt pointene imellem jer, troede den der avanceret knap kom frem når man trykkede afvis, men det gjorde den ikke.
SORRY...
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
15. juli 2002 - 15:21 #32
Har du pointene endnu?, så vil jeg da lige prøve igen :-)
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 15:33 #33
Mange tak for hjælpen respekten...
Avatar billede peet_dk Novice
15. juli 2002 - 15:51 #34
hmm :( jeg sidder på en 14" med opløsningen 800*600 Og over i menu'en er "ris ros" det aller nederste jeg kan læse, om det er det nedeste ved jeg ikke... Jeg kan ikke rulle længere ned
Avatar billede peet_dk Novice
15. juli 2002 - 15:53 #35
hmm.,. det er det samme på de andre sider... under Grafix, kan jeg kune se de øverste billeder også toppen af de næste 3.
Avatar billede peet_dk Novice
15. juli 2002 - 16:02 #36
http://www.caesarrox.subnet.dk/ny/ virker meget bedre! Der kan jeg "rulle"
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 19:16 #37
Det kunne være at jeg skulle bruge min frame-side, men den er bare så uoverskuelig pga der er så mange sider...
Avatar billede caesarrox Nybegynder
15. juli 2002 - 19:32 #38
Så nu er der scrollbars når det er nødvendigt, regnede jo ikke lige med at der var nogle der kørte i 800*600 :)
Avatar billede peet_dk Novice
15. juli 2002 - 19:44 #39
meget bedre for os der sidder på vores forældres gamle computer med 14" skærm ;)