Avatar billede radisen Nybegynder
14. juli 2002 - 20:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rotere en AVI 90 grader ?

I hvilket program...og hvordan drejer man en AVI-film sekvens 90 grader med uret ?
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:00 #1
Det kan du i VirtualDub

www.virtualdub.org
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:04 #2
Åbn din fil og vælg Video->Filters->rotate

Så vælger du bare Video->Compression... vælger codec, evt. DivX 5.02 codec, trykker Configure og sætter de rette parametre.

Så skal du lige sikre dig at Audio->Direct stream copy er valgt (du behøver jo ikke at komprimere lyden igen). ;)

Til sidst vælger du File->Save AVI as... og så kører du! ;)

//hermandsen
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:05 #3
Forresten så tror jeg at du en anden gang vil ha' mere held i kategorien Generelt IT->Video ;)
Avatar billede radisen Nybegynder
14. juli 2002 - 21:12 #4
hejsa... jeg har nu downloaded og instaleret VirtualDub 1.4.10, hentet en AVI fil ind - men kan ikke finde nogen funktion til at rotere filmen med ???
Avatar billede radisen Nybegynder
14. juli 2002 - 21:13 #5
Sorry... jeg havde ikke fået dine andre kommentarer med
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:15 #6
Hehe... Helt i orden... Hvis du har brug for hjælp med VirtualDub, så skriver du bare... ;)
Avatar billede radisen Nybegynder
14. juli 2002 - 21:18 #7
Jeg har ikke DivX 5.02 codec - og så vidt jeg kan se kan man ikke rotere i nogen af de andre Codec's ?
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:28 #8
Du skal ikke rotere med et codec... Det skal du gøre med et filter i VirtualDub... Under Video-Filters der finder du rotate og rotate2...

DivX codec'et kan du hente ved www.divx.com
Lad være med at hente Pro-versionen... Den er fyldt med ads og du har rigeligt i den normale! ;)
Avatar billede radisen Nybegynder
14. juli 2002 - 21:36 #9
Tak for hurtig hjælp - jeg arbejder normalt "kun" i grafik programmer :-)
Avatar billede hermandsen Juniormester
14. juli 2002 - 21:39 #10
Hehe... Velbekomme!
Takker for point! ;)