Avatar billede t-hviid Nybegynder
13. juli 2002 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

varierer stedet på x-aksen

Tjek først dette link:
http://hjem.get2net.dk/africatour/flash/eks2.swf

Derefter dette:
http://hjem.get2net.dk/africatour/flash/eks1.swf

eks.swf kører skævt til den ene side. teksten bliver loaded ind via txt-fil, så tekstlængden varierer. Hvordan laver man det så mc kan rykke på x-aksen alt efter hvor lang teksten er.

Her er fla'en hvis det er en hjælp.
http://hjem.get2net.dk/africatour/flash/eks1.fla

/Tommas
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
13. juli 2002 - 22:03 #1
Nu har jeg ikke prøvet det, men hvis du nuvælger at centrere i tekstfeltet inde i flash filen. Burde det ikke virke? Det virker logisk.
Håber du forstår
Avatar billede t-hviid Nybegynder
14. juli 2002 - 08:49 #2
Det har jeg gjort, i disse eksempler. så det gør det ikke.
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 13:07 #3
Er det MX? Så set

Textfield.autosize = true;

Det skulle vel gøre det...
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. juli 2002 - 14:16 #4
Ja det MX. Jeg bruer autosize = true;.
Jeg har følgende i framet hvor jeg loader txt-filen ind:
autosize = true;
loadVariables("submenu.txt", "_root.sub0.sub0_knappen");
_root.sub0.sub0_knappen.sub0_tekst.autoSize = true;
_root.sub0.sub0_knappen.sub0_tekst.html = true;
System.useCodepage = true;
Avatar billede barklund Nybegynder
15. juli 2002 - 17:24 #5
hmm... når du bruger html, så virker den almindelige center vist nok ikke... prøv at lægge en <div align="center"></div> rundt om din tekst i tekstfilen...
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. juli 2002 - 20:24 #6
Nej det hjalp desværre heller ikke. Jeg har også prøvet at slette _root.sub0.sub0_knappen.sub0_tekst.html = true; men det hjalp heller ikke :-(

/Tommas
Avatar billede t-hviid Nybegynder
15. juli 2002 - 20:41 #7
Når man gå ind og kigger på moviclippet på timelinen ser det fint ud hvis man manuelt skriver navnet ind fx bestyrelse!!!!!!
Avatar billede barklund Nybegynder
16. juli 2002 - 09:39 #8
prøv at lade være med at sætte hele tekstfeltet til en værdi, men blot Textfield.htmltext, som at du i din tekstfil har:

sub0_tekst.htmltext=<div align="center">Bestyrelse</div>

Eventuelt!
Avatar billede t-hviid Nybegynder
17. juli 2002 - 19:57 #9
Ahhh der var fejlen. Endelig fandt jeg fejlen i dette. Tekst feltet i min grafik lå i 0-punktet. Det skal det ikke. Feltet skal lægge midt på 0-punktet for at det virker rigtigt.

/Tommas
Avatar billede barklund Nybegynder
17. juli 2002 - 20:13 #10
Okay... jeg gik ud fra sådanne basics, at det VAR i orden... :o)