Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 13:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

3 spørgsmål vedr. programindlæggelse

Har lige installeret XP, men har lidt problemer.
Har følgende konti:
Administrator
Niels (Superbruger)
Oskar (alm. bruger) (barn)

Hvis jeg ønsker at installere et spil, hvor skal det så gøres, således at det er på alle de andres profiler ??
Hvordan styrer jeg, at spillet er på nogle profiler og ikke på andre ??

- For det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal installere det samme spil flere gange på hver profil ???

Spørgsmål 2:
Hvordan pokker får jeg XP til at afvikle gamle spil ?? Har bl.a. Græsrødderne som er til Win 95, hvordan skal jeg afvikle/installere dette ??

Spørgsmål 3.
Hvad med updateringer ?? - Slår de igennem på alle profiler, når et spil f.eks. bliver opgraderet ???

Mange tak
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. juli 2002 - 13:24 #1
2. Windows XP kan emulere andre (ældre) operativ systemer, herunder Windows 95
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2002 - 13:26 #2
Først kigger du på dine tidliger oprettet spørgsmål og lukker dem evt kommer med en kommentar.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. juli 2002 - 13:27 #3
Ups, gælder i hvert fald hvis det er Professional udgaven du bruger....

In addition to the application fixes, Windows XP Professional has a mechanism that allows the user or IT administrator to specify if an application needs to run in either Windows NT 4.0 or Windows 95/98 or Windows Me compatibility mode. In this mode, Windows XP Professional system DLLs provide appropriate responses to the running application, allowing it to execute appropriately without a noticeable loss of performance.
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2002 - 13:27 #4
Før har jeg ikke lyst til at hjælpe dig desvære da normal skik er man ikke bare opretter løs af spørgsmål for derefter at bare lade dem ligge uvis hen.
Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 13:36 #5
Puppetmaster - Jeg har installeret XP PRO. Hvordan emulerer den ???
Resten - Jeg troede jeg havde delt point ud i går aftes. Men nu er det sket.

Er der nogle der har nogle kvalificerede svar på mine andre spørgsmål ??

Mange tak.
Avatar billede resten Nybegynder
12. juli 2002 - 13:41 #6
Jeg kommer igen om 3-4 timer da jeg er på vej ud af døren :-)
Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 13:42 #7
Alletiders - På vegne af hele min familie ser jeg frem til nogle kvalificerede svar.

Endnu en gang tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 17:05 #8
jeg kan prøve at besvare dine spm.

1. det er nok at installere spillet en gang, lav en genvej og læg den i hver profils skrivebord.

2. På hver genvej går du ind i egenskaber, finder fanen Kompabilitet og vælger Win95 eller hvilken du måtte foretrække.

3. Skulle der komme en opgradering af programmet er det jo kun et sted der skal opgraderes, og det slår automatisk igennem på alle genvejene.

Er der mere inden for denne tråd spørger du.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 17:11 #9
Du finder de andres skriveborde ved at gå ind i Dokument and Setting\Brugernavn\Skrivebord.

Lad os sige at du har installeret det som Administrator, så går du ind i Dokument and Settings\Administrator\Skrivebord og finder genvejen som enten er en programmet har lagt der, eller du selv har lavet.
Gå ind i egenskaber for genvejen, lav den kompatibel med Win95/98 eller ME, kopier genvejen over til de andre brugeres skrivebord, så skulle det virke for alle parter.
Ellers kunne du nøjes med at lægge en genvej i Dokument and Settings\All users - det burde virke så alle kan se genvejen!
Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 17:46 #10
Halløj Retax !
Perfekt, lige hvad jeg har brug for. Dit indlæg besvarer alle mine spørgsmål, jeg vil afprøve dem om lidt - jeg vender tilbage.

Kort ekstra spørgsmål !
Hvor skal installeringerne foretages ? Hos Administratoren eller hos Superbrugeren ? Superbrugeren er mig.

Peter
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 18:03 #11
jeg ville gøre det som Administrator, så er man sikker på at det bliver gjort rigtigt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2002 - 18:05 #12
I stedet for at logge af og logge på som Administrator kan du nøjes med at højreklikke på installationsprogrammet og installere som Administrator - du kan se på menuen Installer som.....
Avatar billede oleodder Nybegynder
12. juli 2002 - 18:07 #13
OK - Tak.
Jeg prøver lige senere og vender tilbage til dig med svar (kan gå lidt tid........)
Avatar billede 25330949 Nybegynder
20. juli 2002 - 20:53 #14
det er kun adminestrarteren der kan instalere
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. august 2003 - 13:21 #15
takker for pointene..