Avatar billede gefar Nybegynder
08. juli 2002 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afvikle mine egne applets i IE 5.5. - hvorfor?

Hej folk.

Efter at have arbejdet en del med at programmere java aplikationer, fik jeg lyst til at lege lidt med at lave nogle simple spil i applets. Desværre kan jeg af en eller anden årsag ikke loade mine egne kompilerede applets i browseren. Jeg kan uden problemer hente forskellige kompilerede .class-filer på nettet, gemme dem på min harddisk og afvikle dem i browseren, men når eg prøver at loade mine hjemmelavede applets, får jeg en fejlmelding om at browseren ikke kan loade den, i html-filen, anførte .class-fil.

Det mærkelige er, at jeg ved, at det er den rigtige måde jeg angiver stien til .class-filen i min html fil på, og jeg ved, at der ikke er compiler-errors når jeg kompilerer filen.

Selv den mest simple applet, vil ikke loades i min browser.

Da jeg første gang forsøgte at afvikle en applet og det gik galt, havde jeg Internet Explorer 6.0 installeret. Da jeg havde læst adskillelige artikler om problemer med Java-kompabilitet i denne udgave af browseren afinstallerede jeg den og installerede version 5.5 istedet. Dette gav intet resultat. Jeg har også prøvet af af- og geninstallere min Java VM, som er den sidste udgave(SDK 1.4.1) fra suns hjemmeside.

Tilsyneladende er det min javac - kompiler der er problemer med, da jeg ikke har problemer med at afvikle applets, som er kopilerede af andre.

Er der nogen der har en løsning på mit problem. Det eneste jeg ønsker er at kunne skrive, kompilere og afvikle en simpel applet!

Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 21:17 #1
Prøv at afvikle dem med AppletViewer, eller poste et link med din applet her, så kan vi andre afprøve dem
Avatar billede bumle90 Nybegynder
08. juli 2002 - 22:40 #2
hvilket tag bruger du i din html-side til at vise appletten med?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2002 - 22:56 #3
Bare se bort fra param

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#000000" text="#000000">
<p><applet code="TagWall.class" width="800" height="600">
<param name="font2" value="Rockwell">
<param name="font1" value="Garamond">
<param name="font0" value="Bradley Hand ITC">
<param name="tagSize0" value="18"
</applet> </p>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

Med den kode SKAL du sørge for at din applet ligge i præcis den samme mappe som den html som indeholder applette
Avatar billede gefar Nybegynder
09. juli 2002 - 23:55 #4
Jeg har fået løst problemet ved at afinstallere både internet explorer, og Java VM. Derefter slettede jeg manuelt alt, hvad der havde med java at gøre i registreringsdatabasen. Herefter installerede jeg først Internet explorer på ny, og derpå Java VM. Aner ikke hvad der var galt, men det virker nu...

Ellers tak for hjælpen