Avatar billede loproc Praktikant
07. juli 2002 - 19:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FillForm procedure

Hejsa
Fandt følgende kode, men har et lille problem med det: Det søger ikke i forskellige frames i et dokument...
Kan det lade sig gøre at lave den frame kompatibel?

function FillForm(WebBrowser: TWebBrowser; Fieldname: String; Value: String): Boolean;
var
I, J    : Integer;
FormItem: Variant;
begin
Result := False;
//no form on document
If WebBrowser.OleObject.Document.all.tags('FORM').length=0 then
  begin
  Exit;
  end;
//count forms on document
for I := 0 to WebBrowser.OleObject.Document.forms.Length -1 do
  begin
  FormItem := WebBrowser.OleObject.Document.forms.Item(I);
  For J := 0 to FormItem.Length-1 do
    begin
    try
      //when the fieldname is found, try to fill out
      if FormItem.Item(J).Name = FieldName then
      begin
        FormItem.Item(j).Value := Value;
        Result := True;
      end;
    except
    Exit;
  end;
Avatar billede flawless Nybegynder
07. juli 2002 - 21:06 #1
Du kan bruge den event der hedder TWebBrowser.OnDocumentComplete, til at "fange" alle sider der bliver vist:

procedure TForm1.WebBrowser1DocumentComplete(Sender: TObject; const pDisp: IDispatch; var URL: OleVariant);
Var
  F : Variant;
begin
F := pDisp;
ShowMessage(IntToStr(F.Document.Forms.Length));
end;

I dette eksempel vises en besked med antallet af forms for hver frame, dette kan du simpelt hen skifte ud med din FillForm kode, så skulle den være i vinkel :-)
Avatar billede loproc Praktikant
07. juli 2002 - 22:58 #2
Du skal lige oprette den som et svar før jeg kan accetpere det...
Avatar billede flawless Nybegynder
08. juli 2002 - 02:15 #3
Og jeg som TROEDE jeg havde oprettet som svar... :-)

<beskrivelse igen>