Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
06. juli 2002 - 01:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

radio og text-felter

Jeg har et lille problem.
Jeg har en række radio-felter:
<input type="radio" value="Ja" name="radio"> Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio">Nej<br>

Men jeg vil også gerne give folk mulighed for at skrive sin egen beggrundelse, hvordan laver jeg, ligesom her på eksperten, (hvor man skal vælge points) sådan så man har et tekstfelt, hvor man kan afmærkde det via. radio og derefter skrive i det??
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 01:56 #1
Javascript!

<input type="radio" value="Ja" name="radio" onclick="document.FORM.FELTNAVN.disabled = false;">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio" onclick="document.form.feltnavn.disabled = false;">Nej<br>
<input type="text" name="uddybelse" disabled>

Jeg har ikke testet det, og du skal også ændre FORM og FELTNAVN til det rigtige!
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
06. juli 2002 - 02:03 #2
Jeg tror ikke at ovenstående er helt som jeg vil have det.
Det skal være 3 radio-knapper.
Den første skal hedde ja, den anden nej og den tredje skal brugeren selv vælge, ved at afmærke den 3. radioknap og skrive f.eks. "måske" i text-feltet...
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:10 #3
Det her virker bedre:

<form name="formular">
<input type="radio" value="Ja" name="radio" onClick="document.formular.uddybelse.style.display='block';">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio" onClick="document.formular.uddybelse.style.display='none';">Nej<br>
<input type="text" id="uddybelse" name="uddybelse" style="display:none">
</form>
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:11 #4
ok... det kan jo hurtigt ordnes!
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:15 #5
Sådan:

<form name="formular">
<input type="radio" value="Ja" name="radio">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio">Nej<br>
<input type="radio" value="Andet" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=false;">
<input type="text" id="andet" name="andet" disabled>
</form>
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 02:18 #6
Ups... den er bedre sådan her:

<form name="formular">
<input type="radio" value="Ja" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=true;">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=true;">Nej<br>
<input type="radio" value="Andet" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=false;">
<input type="text" id="andet" name="andet" value="andet" disabled>
</form>
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 15:04 #7
<input type="radio" name="" checked="chekced"><input type="text" name=""><br>
<input type="radio" value="Ja" name="">Ja<br>
<input type="radio" value)="nej" name="">Nej<br>
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 15:13 #8
ups.. fejl i den første:

<form name="">
<input type="radio" value="Andet" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=false;">
<input type="text" id="andet" name="andet" size="5" disabled><br>
<input type="radio" value="Ja" name="radio">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio">Nej<br>

</form>
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 15:16 #9
armena >> du disabler jo ikke feltet igen, hvis brugeren først vælger andet og så vælger ja bagefter...
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 15:22 #10
Her er en  der virker godt med flot design:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Nyt dokument</title>
<meta name="generator" content="SiteCoder">
</head>
<style type="text/css"">
body
    {
    background:rgb(102,153,204);
    font: 0.9em arial, sans-serif;
    }
fieldset
    {
    border:2px groove rgb(153,204,255);
    width:300px;
    padding: 15px;
    }
legend
  {
    letter-spacing: 3px;
    color:rgb(0,51,103);
    font-weight: bold;
}

</style>
<body >
<fieldset>
<legend>????</legend>
<form name="formular">
<input type="radio" value="Ja" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=true;">Ja<br>
<input type="radio" value="Nej" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=true;">Nej<br>
<input type="radio" value="Andet" name="radio" onClick="document.formular.andet.disabled=false;">
<input type="text" id="andet" name="andet" value="andet" disabled>
</form>
</fieldset>

</body>
</html>
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 15:31 #11
armena >> Det er jo det samme som det jeg har skrevet???
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 15:34 #12
armena >> hvad er meningen? du kopierer mit eksempel og laver noget css på det? spørgsmålet går ikke på hvordan man pynter formularer med css!!
Avatar billede armena Nybegynder
06. juli 2002 - 16:34 #13
ved godt men og...
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 17:03 #14
?
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
06. juli 2002 - 17:53 #15
muddi: Det skal du ikke tage dig af, du får pointene, hvis jeg kan bruge det...
kigger lige nærmere på det!
Avatar billede benny-bomstaerk Nybegynder
06. juli 2002 - 17:55 #16
Jeg kan ikke få det til at virke, men jeg har valgt en anden løsning. Tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 17:58 #17
Kunne du ikke få det til at virke?
Avatar billede muddi Praktikant
06. juli 2002 - 17:59 #18
tak for point :o)