Avatar billede manutd Nybegynder
03. juli 2002 - 13:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan nulstiller man history, så man ikke kan benytte back-knap

Hvordan sætter man back-knappen ud af drift, så man ikke kan gå tilbage.

Jeg tror det har noget med history at gøre, men hvordan gør man helt nøjagtigt
Avatar billede gitrian Nybegynder
03. juli 2002 - 13:21 #1
Istedet for at bruge <A href="www.blabla.dk"> kan du bruge <A href="java script:location.replace('www.blabla.dk')">

Så bliver den nuværende URL overskrevet med www.blabla.dk
Avatar billede manutd Nybegynder
03. juli 2002 - 13:59 #2
Jeg var på udkig efter en funktion, som jeg kan kalde i Init-funktionen på min side, som nulstiller history, så man ikke kan benytte backknappen.
Avatar billede killer_r Nybegynder
03. juli 2002 - 14:01 #3
Det kan man ikke...
Du bliver nød til at gøre det som zbs siger...
Avatar billede manutd Nybegynder
03. juli 2002 - 14:08 #4
Kan man ikke sætte history til 0, så man ikke kan gå tilbage med Back-knappen. Det syntes jeg da jeg har set engang.
Avatar billede mikoalngelo Nybegynder
03. juli 2002 - 14:08 #5
Det ville også blive misbrugt ALT for meget, for det er irriterende hvis man har en bestillingsformular, fuldt indskrevet et par steps tilbage i history'en, og bare lige skal kigge på the privacy policy eller noget i den retning, og så man ikke kan komme tilbage og skal til at udfykde den igen :(
Avatar billede ras2000 Nybegynder
03. juli 2002 - 14:22 #6
Det tætteste du kan komme, er at åbne et nyt vindue, og lade det hele foregå deri. Det nye vindue vil have en tom history.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juli 2002 - 21:54 #7
det kan du gøre ved at skrive:
    window.history.length = 0;  //clear history

MEM: det kræver at du har meget høje rettigheder. Højere end du realistisk kan skaffe dig på en side andre mennesker surfer ind på.  sorry.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. juli 2002 - 21:54 #8
Ups.  MEM -> MEN
Avatar billede manutd Nybegynder
12. juli 2002 - 09:06 #9
Det var ærgeligt. Men tak for hjælpen. Så må jeg jo finde en anden løsning.