Avatar billede rar Nybegynder
16. august 2000 - 11:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgangskode og Response.Redirect

Hej

Jeg har et login-script som jeg ikke kan få til at virke ordentligt.

Jeg får følgende fejl :
ADODB.Recordset error \'800a0bb9\'

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/2000/opslag.asp, line 9

Formularen hvor man skriver brugernavn og adgangskode :
                        <form action=\"opslag.asp\" method=\"post\" name=\"loginform\">
                        <table width=\"766\" height=\"22\" align=\"left\" valign=\"top\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\">
                        <tr>
                            <td width=\"110\" height=\"22\" align=\"left\" valign=\"middle\"><div class=\"hvid\">Indtast brugernavn :</div></td>
                            <td width=\"135\" height=\"22\" align=\"left\" valign=\"top\"><input type=\"text\" name=\"login\" style=\"font-family: Tahoma, Verdena; font-size: 11px; margin-top: 0px; width: 125px;\"></td>
                            <td width=\"115\" height=\"22\" align=\"left\" valign=\"middle\"><div class=\"hvid\">Indtast adgangskode :</div></td>
                            <td width=\"135\" height=\"22\" align=\"left\" valign=\"top\"><input type=\"password\" name=\"pw\" style=\"font-family: Tahoma, Verdena; font-size: 11px; margin-top: 0px; width: 125px;\"></td>
                            <td width=\"71\" height=\"22\" align=\"right\" valign=\"top\"><input type=\"submit\" value=\"LOG PÅ\" style=\"font-family: Tahoma, Verdena; font-size: 10px; font-weight: bold; margin-top: 1px; width: 61px;\"></td>
                            <td width=\"200\" height=\"22\" align=\"center\" valign=\"middle\"><div class=\"hvid\"><u><b>Ansøg om adgangskode!</b></u></div></td>
                        </tr>
                        </table>
                        </form>

opslag.asp:
<%
    Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")

    strQ = \"SELECT * FROM Adgangskoder WHERE (Password=\'\" & Request.Form(\"pw\") & \"\')\" & _
            \" AND (Username = \'\" & Request.Form(\"login\") & \"\');\"

    objRS.Open strQ, strConn

    If objRS.EOF Then

    Response.Redirect(\"index.asp?valg=fejl\")

Else

    Session(\"Pris\") = \"EPris\"

    Response.Redirect(\"index.asp?valg=kunde&RealName=\" & objRS(\"RealName\") & \"&KundeNr=\" & objRS(\"KundeNr\") & \"&Betaling=\" & objRS(\"Betaling\") & \"&Garanti=\" & objRS(\"Garanti\") & \"&Returret=\" & objRS(\"Returret\") & \"\")
    End If

    objRS.Close
    Set objRS = Nothing
%>

I kan også se det på adressen http://www.lm-handel.dk/2000

Hvad gør jeg galt???

Jeg håber 100point er nok ellers må i sige til.

Regards
Rütger Jacobsen
Avatar billede junior Nybegynder
16. august 2000 - 11:25 #1
Prøv at se det her link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q254/5/17.ASP

Det KAN være at det kan forklare dit problem, jeg har jo ikke mulighed for at se hvordan du definerer strConn.

//Junior
Avatar billede rar Nybegynder
16. august 2000 - 11:27 #2
>>junior<<

Den bliver defineret i index.asp :
<% @language=\"VBScript\"´%>
<%
Option Explicit
Response.Buffer = true
Response.Expires = 0

Dim objRS, strConn, strVareNr
Dim genre, first, objFSO, strQ

strConn = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"../../access/lm-handel.mdb\")
If Not Session(\"Pris\") = \"EPris\" Then
    Session(\"Pris\") = \"PPris\"
End If
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2000 - 11:28 #3
Et dumt spørsgmål fra mig. I opslag.asp skriver du

<%
  Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
  ...

men har du også lavet forbindelsen i strConn ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2000 - 11:32 #4
opslag.asp har ikke adgang til definitionen i index.asp
Avatar billede rar Nybegynder
16. august 2000 - 11:33 #5
I har fået alt hvad der har med koden at gøre, denne strækker sig over : index.asp og opslag.asp

I har fået hele indholdet på opslag.asp og hele toppen af index.asp, samt formularen, der er ikke andet der har noget med det at gøre.
Avatar billede rar Nybegynder
16. august 2000 - 11:40 #6
Lad mig sige det som det er jeg er komplet idiot til asp, jeg har fået koden lavet af en ven som ikke kan hjælpe mig for tiden.

Den linie den melder fejl ved er :
If objRS.EOF Then

Det har da ikke noget med difinitionen at gøre, har det?

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2000 - 11:44 #7
Prøv da lige at skrive linien

strConn = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath(\"../../access/lm-handel.mdb\")

øverst i opslag.asp - så kan vi se om det er der problemet er
Avatar billede rar Nybegynder
16. august 2000 - 11:50 #8
Fy for helvede...

Det virker sgu\'

Kan du ikke poste et svar så jeg kan give dig pointene

Regards
Rutger Jacobsen

(tror jeg skal til at læse lidt mere i ASP for dummies)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2000 - 11:53 #9
hehe - ok - smart nok.

Hvis vil undgår at skulle skrive den streng på alle sider, kan du lægge den i en include-fil,
eller i index.asp sætter den ind i en session-variabel, som du så bruger efterfølgende. Eller
sætte den i global.asa.