Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:11 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Rewind - slet filindhold

Jeg har dette script. http://www.justrandb.dk/php.txt

Som I ser nederst i scriptet har jeg prøvet at indsætte en lille funktion som gerne skulle slette filindholdet på et bestemt tidspunkt.

$time = date ("H:i:s");

if ($time == "22:03:20")
{
$datei = dirname(__FILE__)."/$filename";
$a = fopen("$filename", "w+");
rewind($a);
fputs($a, $string);
fclose($a);
}

Desværre kan jeg ikke få det til at virke, så har brug for lidt hjælp.
Avatar billede lp Nybegynder
02. juli 2002 - 22:13 #1
hvad er fejlen ? det ville jo nok gøre det lidt lettere at hjælpe !
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:16 #2
Sorry, fejlen er at den ikke sletter noget, men bare og kører videre...
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:16 #3
...men bare kører videre...
Avatar billede razor Nybegynder
02. juli 2002 - 22:35 #4
$datei = dirname(__FILE__)."/$filename";
Hvad bruger du ovenstående til?

nedenstående burde let gøre det:

<?php
  $fp = fopen($filename, "w");
  fclose($fp);
?>
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:41 #5
razor : $datei = dirname(__FILE__)."/$filename"; er stien til $filename. Jeg er endnu ikke særlig stærk i php, men udfra scriptet er der brugt ovenstående linie for at åbne pågældende fil.

Jeg prøvede noget andet, og har fået det til at virke sådan nogenlunde, men prøver lige dit.

$datei = dirname(__FILE__)."/$filename";
$a = fopen("$filename", "r+");
unset($foo);
fputs($a, $string);
fclose($a);
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:48 #6
Ahh nice - virker fino nu :) Takker...

$time = date ("H:i:s");

if ($time == "22:48:00")
{
$fp = fopen($filename, "w");
fclose($fp);
}
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:51 #7
Hmmm mærkeligt, jeg kan ikke acceptere dit svar. Når jeg trykker sker der enten ingenting, eller også kommer den op med en besked om at spørgsmålet er accepteret...
Avatar billede 7th Praktikant
02. juli 2002 - 22:53 #8
Oki nu virkede det mærkeligt nok, men jeg fik mærkeligt nok også 30 points mere på kontoen uden dog at have sat points op...