Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. august 2000 - 16:49 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Infopaq Lort

Hejsa

Jeg har en hjemmeside hos infopaq.dk, og de siger nu at man skal sende emails ud via smtp, ja tak, det er sku der en server... Men oki, jeg prøver er der nogen som ved hvordan man sender emails ud via smtp, uden brug af nogen form for komponet??? Det mener de at man kan gøre, men hvordan, det ved de ikk, ginale service ikk...

Nå men spørgsmålet lyder sådan, jeg skal vide hvordan man sende emails, ud via \"Smtp\" uden brug af nogen former for komponter og i Asp med VB Script, som hovedsprog...

Mvh Kenneth Dalbjerg
Avatar billede tomsommer Juniormester
15. august 2000 - 17:19 #1
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. august 2000 - 17:28 #2
Jamen, den komponet er ikke installeret... Så nop heller ikke Cd Onts, kan man bruge...
Avatar billede tomsommer Juniormester
15. august 2000 - 17:47 #3
Jo man kan... Jeg ved at de har CDONTS de har også JMAIL

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel5/jmail.asp

Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. august 2000 - 17:52 #4
IKKE PÅ DERES NYE LINUX SERVER, som du også vil kommer over på omkring 16 dage fra nu... Glæd dig ikke det er LORT....
Avatar billede ricardo Nybegynder
15. august 2000 - 19:45 #5
<i>smtp, ja tak, det er sku der en server</i>

Simple Mail Transfer Protocol? Det er ikke en server, men en standard. Og hvis en component eller script kan tale med den, kan den sende mails.

http://webopedia.internet.com/TERM/S/SMTP.html

Har du en cgi-bin? Der er masser af perlscripts derude som kan klare det - og vis mig en Linux-box der ikke kan køre Perl.

http://www.worldwidemart.com har Matt Wrights formmail, som er meget velkendt.
Avatar billede ricardo Nybegynder
15. august 2000 - 19:46 #6
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2000 - 20:30 #7
Hvis de har en SMTP server kørende som du skal bruge, så skulle det vel være nok at skrive navnet/ip asdressen på deres SMTP server. Mere skriver jeg ikke når jeg skal have et program til at sende post via smtp. Men jeg har måske ikke fattet problemet ordentligt :-)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. august 2000 - 22:04 #8
Jeg har et script programmeret i ASP... Og i det script skal jeg sende en email med... Altså via ASP. Ikke via perl, da det skal foregå i et asp script... Og ja jeg har også fundet en måde, at sende det via Perl, men jeg vil havde løst dette. Er der nogen som kan finde ud af det, eller kan det bare ikke lade sig gøre...
Avatar billede drean Nybegynder
15. august 2000 - 22:09 #9
Jeg ved det ikke...men ved at Infopaq har installeret ChilliASP! på deres Linux server, og burde der ikke være en eller anden \"dims\" som kan sende gennem en SMTP ????Bare en lille tanke
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
15. august 2000 - 22:17 #10
Hvilket, den normale komponet som følger med IIS Cdonts, virker ikke... Så den følger ikke med Chilli Asp...
Avatar billede drean Nybegynder
15. august 2000 - 22:25 #11
Det kunne jo være der følger en anden med....
Læs dokumentationen for ChilliASP!
Avatar billede drean Nybegynder
15. august 2000 - 22:39 #12
http://www.chilisoft.com/caspdoc/

Chili!Mail (SMTP Component): The Chili!Soft Mail 1.0 ActiveX Control enables users to create and send email messages via SMTP from ASP scripts. The Chili!Soft Mail control is designed to be closely compatible with the NewMail object that is included with the Microsoft IIS CDONTS component.
Avatar billede drean Nybegynder
15. august 2000 - 22:41 #13
The Chili!Soft Mail 1.0 ActiveX Control enables users to create and send email messages via SMTP from ASP scripts. The Chili!Soft Mail control is designed to be closely compatible with the NewMail object that is included with the Microsoft IIS CDONTS component.

The Chili!Soft Mail Control does not support the following NewMail properties and methods at all:

BodyFormat
ContentBase
ContentLocation
MailFormat
Version
AttachURL
SetLocaleIDs
Other differences between the controls are noted in the individual Property and Method descriptions that follow.

11.1.1.1 Registry Settings
The control makes use of no registry settings.

11.1.1.2 Control Reference
The Chili!Mail 1.0 ActiveX Control is registered with the ProgId of \"CDONTS.NewMail\". The following VBScript excerpt shows creating an instance of the control.

Set mailer = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

The Chili!Mail 1.0 ActiveX Control exposes the following properties and methods:

11.1.1.3 Properties
To
From
Cc
Body
Subject
Host
Bcc
Value
Importance
Retain
11.1.1.4 Methods
AttachFile
Send

--------------------------------------------------------------------------------

Chili!Docs v.3.0.5  --  Copyright © 2000 Chili!Soft

Fundet på:

http://www.chilisoft.com/caspdoc/  under 11.1 11.1 Chili!Mail (SMTP Component)

Der er faktisk mange nyttige komponenter med til ChiliASP, ved bare ikke hvor stabilt det er :)
Avatar billede drean Nybegynder
15. august 2000 - 22:45 #14
Og så et lille eksempel:

Set mailmsg = Server.CreateObject(\"CDONTS.NewMail\")

mailmsg.To = \"youraccount@yourco.com\"

mailmsg.From = \"MailTest\"

mailmsg.Body = \"This is a test message.\" & Chr(10) & \"This is the second line.\"

mailmsg.Host = \"mail.yourco.com\"

mailmsg.Send

Avatar billede drean Nybegynder
16. august 2000 - 00:27 #15
Men det kræver vist en eller anden form for add-on SPicepack..eller hvad de nukalder den...burde Infopaq nu også have
Avatar billede junior Nybegynder
16. august 2000 - 11:28 #16
Drean: det var en LINUX server, og så vidt jeg ved kan du ikke installere en MS komponent på andet end IIS !!!
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 12:19 #17
Drean (og dalbjerg) : Vi har SpicePack på vej til vores ASP på Linux hos Infopaq, så der kommer snart en løsning på problemet.
Avatar billede tomsommer Juniormester
16. august 2000 - 15:09 #18
http://www3.infopaq.dk/FAQ.html

Der står noget om e-mail på denne side
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 15:59 #19
Nå i fandt selv ud af det ikke kunne sende emails, ud via asp med jeres nye server, selv om i ellers sagde at det kunne man godt... HAHA
Jeg venter på det bliver gjordt, men hvorfor ikke bare gøre det med, en 8 mbit linie, der kan det vist ikke tage mange minutter at hente det, og installere det... I stedet for at skrive at det ovner vi lige... Og nå man så spørger en ftp, så siger i det modsatte, at i arbejder på serveren, hva laver i?
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 16:06 #20
Vi arbejder skam på serveren. Vi har altid vidst at det ikke ville blive let at få e-mails til at virke via ASP på Linux, og har kæmpet for at finde en løsning. Det vi er kommet frem til er at det kun kan ske via SpicePack\'en. Vi regner med at have SpicePacken klar i løbet af ugen.
Vi tager skam vores service og support megeet seriøst herinde, og vi har også ørerne fulde med at løse de problemer der er i transitionen mellem NT og Linux. Derfor løses alle problemer ikke bare på et splitsekund.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 16:12 #21
Nææ men jeg kan stadig ikke forstille mig, at jeg er den endeste som har dette problem... Det kan jeg ikk\' Så det kunne måske løse sådan op i mod, mange emails om dagen... at i installerede dette, og tilføjet sådan hver problem til jeres faq måske, såen, vil i for lidt mindre emails... Og så kunne det måske også være en god ide, at ligesom gøre opmærksom på at ftp adgange, ikke oprettes i stedet for at nå man sender jer en emails, omkring man ønsker at få en ftp, så skriver i ikke tilbage, support hvor herre til hest... Nææ dengang i startede, og hvor jeg kom til inde ved jer, da havde i support, nu skal man lige frem ringe ind til jer, for at få support, og det må sku da være træls ikk...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 16:13 #22
Og så kunne i jo også lige lave et links, øverste på jeres faq, hvor man kunne finde mere dokumention, omkring ChilliAsp, en i jeres mega lille faq, ikk...
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 16:16 #23
Det skal vi nok gøre med det samme :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 16:32 #24
Nå det kunne i lige gøre med det samme, men at installere en komponet, det kan i ikke bare lige sådan gøre, uhmmmm jeg ved ikke med jer andre, men dette lyder mærkeligt syntes jeg...
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 16:35 #25
Jeg ved ikke om du ved at man skal betale for SpicePack\'en...
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 16:37 #26
Desuden vil vi også gerne teste den på en adne server end vores roduktionsserver. Det ville være lidt skidt hvis installationen af den lagde serveren ned. Så ville vi først blive populære...
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 16:42 #27
Uhmm faktisk vidste jeg ikke at man skulle betale, for det... Oki, det hjælper der lidt på det, men man skal også betale, for den mand, som skal sætte linket ind i faq\'en... :o) Bare lige sådan... Ja, men hvor langt tid kan det tage at teste det???? en uge???
Avatar billede fehaar Nybegynder
16. august 2000 - 16:47 #28
Det tager ikke så lang tid at lægge et link på en FAQ, og det kan gøres af en uden Linux-kompetence.
Vi sidder og kæmper med Dell\'s preinstallerede Linux software på vores testserver/næste Linuxbox vi sætter op. Og det er noget af en fest.... Vi er ved at høre dem om de har gjort noget specielt for at få den til at køre på deres hardware - ellers wiper vi lortet og lægger en RedHat på som vi selv konfigurerer. Så vores Linux-mand har skam travlt nok. :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
16. august 2000 - 16:52 #29
Ja oki, jeg forstår... Men hvorfor så ikke give, os med problemmer, som vi ikke kan komme videre med, lov til at ligge på NT serveren indtil at vi blive færdigt, for nå jeres system ikke er halv oppe og kører endnu, så er det altså svært, at få lavet min hjemmesider om til at de kan kører på en linux server, som ikke er færdigt installere det er jo umuligt, det kan i jo godt se ikk...
Avatar billede drean Nybegynder
16. august 2000 - 19:01 #30
junior:
Læs lige:

The Chili!Soft Mail control is designed to be closely compatible with the NewMail object that is included with the Microsoft IIS CDONTS component.

Derfor kalder man den nok ligesom CDONTS !!!!

Så dalbjerg dette burde virke engang når fehaar og hans \"team\" får testet og installeret SpicePack :-)

Avatar billede retep Nybegynder
23. august 2000 - 14:37 #31
Fehaar>> Jeg har nu fået en mail om at min testside er oprettet, men på http://test3.aude.dk får jeg bare at vide at der ikke er adgang til siden :-(

Jeg har ikke noget problem med ftp til serveren... Er det et midlertidigt problem eller?
Mvh
Retep
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. august 2000 - 23:12 #32
Tomsommer: Ingen points til dig, da dette omhandler deres Linux Server

Ricardo: Heller ingen point, til dig, da det skulle være med asp og Vb, som hovedsprog og ikke perl cgi...

Drean: Ja du havde jo sådan set løsningen, men der infopaq.dk stadig skoder, og stadig tester om de kan finde ud af at skrive nogen få kommandoer på deres linux server, så virker dit forslag stadig væk ikke... Men oki, du få dem alle i ligevel...
Avatar billede drean Nybegynder
27. august 2000 - 11:44 #33
Sådan har det jo været det meste af tiden med Infopaq, men det kommer sikkert til at virke om en måneds tid eller lign :)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
27. august 2000 - 12:05 #34
Ja forhåbenligt... :o)