Avatar billede rn Nybegynder
15. august 2000 - 10:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

OnClick

Jeg har lige et spørgsmål:

Kan jeg kalde browserens onClick hændelse, via en knap lavet i flash? Hvis ja, hvordan ?

Hvis jeg laver det som et html-link ser det således ud: <a onClick=\"Check()\">Check</a>

/rn

Avatar billede jetsetter Nybegynder
15. august 2000 - 11:11 #1
Ja, det kan du!

1. Opret en knap i flash
2. Gå i properties (for knappen)
3. Tilføj følgende action:

On (Release)
      Get URL (\"Check()\")
End On

Det skulle være det

/Lasse
Avatar billede rn Nybegynder
15. august 2000 - 11:20 #2
Hej jetsetter!

Det troede jeg også, og det var også en af mulighederne jer har forsøgt, før jeg stillede spørgsmålet.

Med den løsning du foreslår, forsøger flash at indlæse en ny fil i samme mappe, med navnet Check(). Dette er jo ikke meningen. Meningen er at den skal kalde browserens onClick hændelse i samme html-side som flash-filen er integreret i.

/rn
Avatar billede jetsetter Nybegynder
15. august 2000 - 11:37 #3
Nåååå ja ... (det gik lidt stærkt) sorry..

Jeg troede det var et java-scrip du skulle kalde og derfor mente jeg også at du skulle tilføje følgende action:

On (Release)
      Get URL (\"java script:Check()\")
End On

Men det er jo ikke det som er problemet ... hmmm
mske kunne løsningen være at lave et java-sccript som kaldte check()... Så kan du jo blot kalde dette script fra flash-knappen jf. ovenfor

/Lasse
Avatar billede rn Nybegynder
15. august 2000 - 11:59 #4
Jeg prøver lige at formulere mig på en anden måde:

Jeg ønsker at afvikle dette html link i flash:
<a onclick=\"Check()\"> (altså uden HREF)

Altså, jeg vil gerne lave et link på en knap i flash, hvor \"<a href\" bliver erstattet med \"<a onclick\"

Kan det lade sig gøre

Men ved brug af:
On (Release)
      Get URL (\"java script:Check()\")
End On

Er jo det samme som <a HREF=\"java script:Check()\">
Avatar billede rn Nybegynder
15. august 2000 - 12:57 #5
Jeg er villig til at give 250 Points til den som kommer med en brugbar løsning!

/rn
Avatar billede rn Nybegynder
15. august 2000 - 14:16 #6
Glem det, jeg har selv fundet på en anden løsning via FS Command i flash.

jetsetter, hvis du vil pointene (du forsøgte trods alt at hjælpe) så lav lige et svar.

/rn
Avatar billede jetsetter Nybegynder
15. august 2000 - 14:26 #7
Glæder mig du fandt en løsning

/Lasse