Avatar billede groovy Nybegynder
30. juni 2002 - 17:28 Der er 13 kommentarer

Downloade .mdb

Hvordan gør jeg sådan at folk ikke bare kan downloade mine databasefiler på min IIS-server?

Ps: Stadig total nybegynder :-)
Avatar billede vendelbjerg Nybegynder
30. juni 2002 - 17:35 #1
hmm... gad jeg også godt vide
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. juni 2002 - 17:37 #2
DU kan ligge dem i en mappe på webserveren der ikke er offentlig tilgængelig.
Avatar billede groovy Nybegynder
30. juni 2002 - 17:38 #3
Jeg ved man kan, for på mit webhotel hos Azero kommer der bare en HTTP 403.1-fejl hvis man prøver at downloade en access-base der ikke ligger i en skjult mappe.
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. juni 2002 - 17:39 #4
Ja, du kan jo også bare sætte password på den. Men der findes nok noget serverside kode der kan skjule den for offentligheden. Prøver lige at finde noget...
Avatar billede runeevers Nybegynder
30. juni 2002 - 17:50 #5
Kan ikke rigtig finde noget. Var det ikke en idé at ringe til azero og spørge dem?
Avatar billede groovy Nybegynder
30. juni 2002 - 17:51 #6
Joh, det var selvfølgelig en mulighed. Jeg prøver lige at lade spørgsmålet stå åbent lidt.
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. juni 2002 - 18:22 #7
Et trick jeg læste engang var at omdøbe den til .asp - og alle stier til den self. også skal ændres til .asp
Ved dog ikke hvordan man så står hvis man skal opdatere online via adminsys.
Avatar billede mini-me Nybegynder
30. juni 2002 - 18:24 #8
Det er meget simpelt,
du skal bare placere databasen uden for din wwwrod
eks du har sikker to bib. når du logger på azero's ftp server.
En der hedder wwwroot og en der hedder DB
du smider blot din database i db' bibliotektet og laver så en "direkte sti" til din database når du skal åbne den via sql !!
Avatar billede groovy Nybegynder
30. juni 2002 - 19:17 #9
Mini-me: Jeg citerer lige mig selv-> "...for på mit webhotel hos Azero kommer der bare en HTTP 403.1-fejl hvis man prøver at downloade en access-base DER IKKE LIGGER I EN SKJULT MAPPE."
Avatar billede mini-me Nybegynder
30. juni 2002 - 19:23 #10
Groovy... uddyb eller omformuler.. forstår ikke helt..
Avatar billede groovy Nybegynder
30. juni 2002 - 19:34 #11
Prøv at læse det igen..
Avatar billede mini-me Nybegynder
30. juni 2002 - 19:36 #12
har læst det et par gange nu...
Avatar billede runeevers Nybegynder
02. juli 2002 - 13:50 #13
mini-me > Så læs det igen :)

Han har brug for et hint til hvordan han kan gøre sin .mdb fil ikke-downloadable, hvis du forstår. Og ikke bare ved at placere den uden for root, men med noget serversidekode.