Avatar billede 0cyber_sylle Nybegynder
14. august 2000 - 21:50 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Komplet login-system

Davz....
jeg skal bruge et komplet Login-system.... hvor der er mulighed for at man kan oprette en bruger og selvfølgelig loggeind ! Der skal være to måder man kan loggeind på nemlig ved at man indtaster ens brugernavn og password i en form eller at man skriver login.asp?username=test&password=test..... og der skal selvfølgelig være en \"Confirm\" side !
Avatar billede limemedia Nybegynder
14. august 2000 - 21:56 #1
Davz Cybersylle...
Jeg skal bruge en lottokupon med 7 rigtige... du får 60 points ;D
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2000 - 21:57 #2
det kan godt være jeg kan lave noget for dig.... men hvorfor dette \"login.asp?username=test&password=test..... \"? det er efter min mening en dårlig idé...

kontakt evt:
ICQ: 32036024
e-mail: kim@soze.dk
Avatar billede ares Nybegynder
15. august 2000 - 00:01 #3
Der findes adskillige loginscripts på nette f.eks http://www.asp.dk (netcoders.dk) m. flere.

Der er dog ikke mange man kan oprette brugernavn men det er da det midste af det.
Hvorfor dog bruge URL\'en til at overføre Password og usernavn, hvad hvis der stå en bag dig som ikke må se dit password ???

Ares
Avatar billede 0cyber_sylle Nybegynder
15. august 2000 - 11:35 #4
Keysersoze - Grunden til at der skal være den mulighed er på grund af at siden er udviklet til 2 forskellige platforme.... og da den ene ikke understøtter \"forms\" så bliver den mulighed nød til at være der !

Ares - Jeg kender udemærket til alle de Scripts der ligger inde på Netcoders.dk, men jeg synes at den side fortjener sit eget system !
Avatar billede tue Nybegynder
15. august 2000 - 18:57 #5
Her:

<%
set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"dindatabase.mdb\")

if request(\"mode\") = \"check\" then
    if not request(\"brugernavn\") <> \"\" AND not request(\"kodeord\") <> \"\" then
        response.redirect \"login.asp?error=1\"
    else
        strSQL = \"SELECT * FROM Users WHERE Brugernavn = \'\" & request(\"brugernavn\") & \"\' AND Kodeord = \'\" & requset(\"kodeord\") & \"\'\"
            set rs = myConn.execute(strSQL)

        if rs.bof Or rs.eof then
            response.redirect \"login.asp?error=2\"
        else
            session(\"UserID\") = rs(\"Id\")
            response.redirect \"velkommen.asp\"
        end if
if request(\"mode\") = \"opret\" then
    if not request(\"brugernavn\") <> \"\" AND not request(\"kodeord\") <> \"\" AND not request(\"rekodeord\") <> \"\" then
        response.redirect \"login.asp?mode=newuser&error=3\"
    else
        if not request(\"kodeord\") = request(\"rekodeord\") then
            response.redirect \"login.asp?mode=newuser&error=4\"
        else
            strInsert = \"Insert Into Users (brugernavn,kodeord) values (\'\" & request(\"brugernavn\") & \"\',\'\" & request(\"kodeord\") & \"\')
            set rs = myConn.execute(strInsert)
        end if
if request(\"error\") <> \"\" then
    response.write \"<script language=\'javascript\'>\" & vbCrLf
        if request(\"error\") = \"1\" then
            response.write \"alert(\'Du skal indtaste dit brugernavn & kodeord !\');\" & vbCrLf
        else
            if request(\"error\") = \"2\" then
                response.write \"alert(\'Du har indtastet et forkert brugernavn og/eller kodeord !\');\" & vbCrLf
            else
                if request(\"error\") = \"3\" then
                    response.write \"alert(\'Du skal udfylde alle felterne !\');\" & vbCrLf
                else
                    if request(\"error\") = \"4\" then
                        response.write \"alert(\'De to kodeord du har skrevet er ikke ens !\');\" & vbCrLf
                    end if
    response.write \"</script>\"
end if

myConn.Close
set myConn = Nothing
%>
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

<% if not request(\"mode\") = <> \"\" then %>
<form action=\"login.asp?mode=check\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"[brugernavn]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><input type=\"text\" name=\"kodeord\" value=\"[kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><input type=\"button\" name=\"login\" value=\"Login\">
</form>
<%
else
    if request(\"mode\") = \"newuser\" then %>
    <form action=\"login.asp?mode=opret\" method=\"post\">
    <input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"[brugernavn]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"text\" name=\"kodeord\" value=\"[kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"text\" name=\"rekodeord\" value=\"[gentag kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"button\" name=\"opret\" value=\"Opret\">
    </form>
    <%
    end if
end if %>
</body>
</html>

For at oprette en bruger skal man gå til:
login.asp?mode=newuser

For at logge ind med det samme skal man gå til:
login.asp?mode=check&brugernavn=xxxxxx&kodeord=xxxxxx

Scriptet er ikke testet, men det skulle gerne virke !
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. august 2000 - 21:24 #6
jeg kan godt lave det hvis tue\'s ikke virker!

kontakt mig på min mail:
tpiil@funz.dk
eller min icq:

http://www.funz.dk
Avatar billede tue Nybegynder
15. august 2000 - 22:03 #7
Der var lige et par fejl, men nu skulle det virke:

<%
set myConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
myConn.Open \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"dindatabase.mdb\")

if request(\"mode\") = \"check\" then
    if not request(\"brugernavn\") <> \"\" AND not request(\"kodeord\") <> \"\" then
        response.redirect \"login.asp?error=1\"
    else
        strSQL = \"SELECT * FROM brugere WHERE Brugernavn = \'\" & request(\"brugernavn\") & \"\' AND Kodeord = \'\" & requset(\"kodeord\") & \"\'\"
            set rs = myConn.execute(strSQL)

        if rs.bof Or rs.eof then
            response.redirect \"login.asp?error=2\"
        else
            session(\"UserID\") = rs(\"Id\")
            response.redirect \"velkommen.asp\"
        end if
if request(\"mode\") = \"opret\" then
    if not request(\"brugernavn\") <> \"\" AND not request(\"kodeord\") <> \"\" AND not request(\"rekodeord\") <> \"\" then
        response.redirect \"login.asp?mode=newuser&error=3\"
    else
        if not request(\"kodeord\") = request(\"rekodeord\") then
            response.redirect \"login.asp?mode=newuser&error=4\"
        else
            strInsert = \"Insert Into brugere (brugernavn,kodeord) values (\'\" & request(\"brugernavn\") & \"\',\'\" & request(\"kodeord\") & \"\')\"
            set rs = myConn.execute(strInsert)
        end if
if request(\"error\") <> \"\" then
    response.write \"<script language=\'javascript\'>\" & vbCrLf
        if request(\"error\") = \"1\" then
            response.write \"alert(\'Du skal indtaste dit brugernavn & kodeord !\');\" & vbCrLf
        else
            if request(\"error\") = \"2\" then
                response.write \"alert(\'Du har indtastet et forkert brugernavn og/eller kodeord !\');\" & vbCrLf
            else
                if request(\"error\") = \"3\" then
                    response.write \"alert(\'Du skal udfylde alle felterne !\');\" & vbCrLf
                else
                    if request(\"error\") = \"4\" then
                        response.write \"alert(\'De to kodeord du har skrevet er ikke ens !\');\" & vbCrLf
                    end if
    response.write \"</script>\"
end if

myConn.Close
set myConn = Nothing
%>
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>

<% if not request(\"mode\") <> \"\" then %>
<form action=\"login.asp?mode=check\" method=\"post\">
<input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"[brugernavn]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><input type=\"text\" name=\"kodeord\" value=\"[kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><input type=\"button\" name=\"login\" value=\"Login\">
</form>
<%
else
    if request(\"mode\") = \"newuser\" then %>
    <form action=\"login.asp?mode=opret\" method=\"post\">
    <input type=\"text\" name=\"brugernavn\" value=\"[brugernavn]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"text\" name=\"kodeord\" value=\"[kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"text\" name=\"rekodeord\" value=\"[gentag kodeord]\" OnChange=\"\" size=\"20\"><br><input type=\"button\" name=\"opret\" value=\"Opret\">
    </form>
    <%
    end if
end if %>
</body>
</html>
Avatar billede tue Nybegynder
17. august 2000 - 20:13 #8
Hvis du ikke kan finde ud af det er du velkommen til at kontakte mig på:

ICQ: 58548143
E-mail: tue@qcom.dk
Avatar billede 0cyber_sylle Nybegynder
17. august 2000 - 22:01 #9
Tue.... jeg kan udemærket finde ud af det ! Jeg venter lidt med at give pointene, fordi jeg ikke har fået det KeyserSoze er igang med at lave. Den der har lavet det bedste vinder !

//0Cyber_Sylle
Avatar billede tue Nybegynder
17. august 2000 - 22:05 #10
Men jeg har jo lavet det, og det virker jo, så hvorfor ikke bare bruge min løsning ???
Hvis det er fordi du ikke gider lave html\'en selv, så skal jeg da lige hurtigt lave det til dig !
Avatar billede 0cyber_sylle Nybegynder
17. august 2000 - 23:32 #11
Tue.... som sagt vil jeg gerne vudere hvad for en af koderne jeg bedst kan være tjent med !
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2000 - 11:40 #12
http://www.soze.dk/rah/

username: test
password: test

kan også kommer ind på følgende måde:

http://www.soze.dk/rah/login.asp?username=test&password=test
Avatar billede tpiil Nybegynder
19. august 2000 - 12:20 #13
jeg kan se at der mangler en \"Confirm\" side, så hvis du gerne vil have det så vil jeg gerne lave det!

http://www.funz.dk
Avatar billede keysersoze Guru
19. august 2000 - 12:24 #14
der er sgu en confirm side! hvor mangler den?
Avatar billede 0cyber_sylle Nybegynder
20. august 2000 - 18:47 #15
Jepz..... der var lige det jeg har ventet på !

//0Cyber_Sylle
Avatar billede tpiil Nybegynder
20. august 2000 - 18:53 #16
0Cyber_Sylle > hvorfor giver du 1500 point for sådan et login system jeg ville ha lavet det for 300 point hvis du gav det for spørgsmålet, så tænk dig om næste gang du opretter et spørgsmål!
Avatar billede 8800 Nybegynder
15. september 2000 - 14:11 #17
Send lige en kopi til mig Bjorn.B@mail1.stofanet.dk er min mail!!
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2000 - 16:40 #18
8800 >> hvorfor skal du gratis have sådan noget???
Avatar billede 8800 Nybegynder
19. september 2000 - 17:09 #19
Jeg har krav på at få det, hvis jeg gerne vil ifølge eksperten.dk\'s politik. Og hvis i ikke vil have andre til at have den slags ting i laver for points, så må i blande eksperten.dk udenfor.