Avatar billede groovy Nybegynder
29. juni 2002 - 19:01 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Databasen er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres|IIS

Jeg har installeret en server med Windows 2000 og IIS 5, men jeg får denne fejl når jeg prøver at køre noget asp hvor den skal skrive i min access-database:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.

Hvordan gør jeg sådan at databasen ikke længere er skrivebeskyttet.
Ps: Jeg er server-newbie
Avatar billede eagleeye Praktikant
29. juni 2002 - 19:04 #1
Du skal give IUSR_MASKINENAME skriverettigheder til databasen og den folder databaen ligger i.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q175168
Avatar billede groovy Nybegynder
29. juni 2002 - 19:15 #2
Mange tak, det virkede.