Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
29. juni 2002 - 15:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Array med Winsock

Hej

Kan det lade sig gøre i vb f.eks.

For i = 1 to 5
Winsock(i).connect blah, port
next

Sådan at den forteller 5 winsocks at den skal connecte til en server?

På forhånd tak
Avatar billede medions Nybegynder
29. juni 2002 - 15:51 #1
For i = 0 to UBound(Winsock)
Winsock(i).connect blah, port
next

//>Rune
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
29. juni 2002 - 16:23 #2
Hvordan får jeg lavet et array med winsock1-5
Avatar billede medions Nybegynder
29. juni 2002 - 17:28 #3
Prøv lige at forklar lidt nærmere... Jeg ved ik' helt hvad du vil..

//>Rune
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
29. juni 2002 - 20:39 #4
Okay ;o)

Altså

Jeg vil lave sådan at jeg kan connecte til 5 ftper samtidigt ( og flere ), sådan at jeg bare opretter a bounche af winsock objecter, som så hver for sig connecter til de forskellige ftper. og køre forskellige kommandoer.

Så isteden for at skrive det bare sådan, winsock1.connect blah _ winsock2.connect osv osv, så lave det hvor winsock(i) bliver skiftet ud, da de alle skla gøre det samme.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
29. juni 2002 - 22:24 #5
SOm medions skrev..
Men du skal vist loade hvert element i din winsock-collection (bortset fra nr. 0 som er loadet som default) for at de er klar:
ala:
myMax = 10
For i = 1 to UBound(myMax)
  load Winsock(i)
next
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
29. juni 2002 - 22:24 #6
aaarrgghh
myMax = 10
For i = 1 to myMax
  load Winsock(i)
next