Avatar billede krikand Nybegynder
13. august 2000 - 23:16 Der er 13 kommentarer

Frames

I frontpage 2000 kan jeg kun få rammmestyringen til at virke, når jeg fx i menuen til venstre indsætter almindelige links. Hvis jeg indsætter en pegefølsom knap (java applet)åbner linksiden sig i et fuldt vindue og ikke i hovedrammen til højre.
her er koden for default.htm<frameset rows=\"101,*\" framespacing=\"1\">
  <frame name=\"banner\" scrolling=\"no\" noresize target=\"_menu\" src=\"banner.htm\" marginwidth=\"1\" marginheight=\"1\">
  <frameset cols=\"134,*\">
    <frame name=\"menu\" target=\"_main\" src=\"knapper.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
    <frame name=\"main\" target=\"_self\" src=\"forside.htm\" marginwidth=\"1\" marginheight=\"1\" scrolling=\"auto\" noresize>
  </frameset>
Jeg har kontrolleret alt 117 gange. det må være appletten der er problemet. ?? Kan nogen hjælpe.
Avatar billede spacey Nybegynder
13. august 2000 - 23:28 #1
Må vi den HTML kode du bruger til appleten?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2000 - 23:56 #2
Den generere FrontPage jo selv. Sig mig krikand der er noget som ikk stemmer i den forklaring.

Åbner som venstre ramme hvis der er indsat almindelig tekst link ?

Bruges pegefølsom knapper åbnes hele venstre frames som en hel side og hovedframes vises ikke? er det det du vil sige.

Knapperne har da intet at gøre i hovedrammen til højre, når du bruge venste ramme som navigations ramme vel?

Har du husket at placere knapperne i en tabel i venstre Frames?
Avatar billede spacey Nybegynder
14. august 2000 - 00:04 #3
Ups, jeg glemte vidst et \"se\"!

Nå, men kan du ikke gå i HTML mode, så vi kan se hvad den skriver?
Avatar billede krikand Nybegynder
14. august 2000 - 00:36 #4
OK, venner. Jeg spørger på en anden måde. Jeg har 3 frames. Øverst 1 række=banner.Nedenfor 2 kolonner. Venstreframe=menu og hovedvindue=main.
Hvis alm. tekstlinks indsættes i menu, vil den tillinkede side godt åbne sig i hovedvinduet (main)som det skal. Men hvis jeg oppe fra INDSÆT vælger pegefølsom knap (=javaapplet), vil den tillinkede side IKKE åbne sig i hovedvinduet, men åbner op i fuldt vindue/hele skærmstørrelsen.
Her er koderne fra bare den første knap.
<title>indhold</title>

<base target=\"_main\">

</head>

<body bgcolor=\"#000000\" text=\"#FFFFFF\" vlink=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFFFF\">

&nbsp;

<p style=\"border-style: inset; border-color: #0000FF; padding-left: 1; padding-top: 0; padding-bottom: 1\">

<applet code=\"fphover.class\" codebase=\"./\" width=\"100\" height=\"20\">
  <param name=\"color\" value=\"#000080\">
  <param name=\"hovercolor\" value=\"#0000FF\">
  <param name=\"textcolor\" value=\"#FFFFFF\">
  <a href=\"firmaet.htm\">
<param name=\"text\" value=\"Firmaet\">
  <param name=\"effect\" value=\"glow\">
  <param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"firmaet.htm\" target=\"_main\">

  </applet>

</a>

</p>
Tak for jeres hurtige svar og KOM IGEN
Avatar billede spacey Nybegynder
14. august 2000 - 00:46 #5
prøv med

<param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"firmaet.htm\" target=\"main\">

istedet for
<param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"firmaet.htm\" target=\"_main\">
Avatar billede podata Nybegynder
14. august 2000 - 00:48 #6
Har du prøvet at lægge det ud på dit web-sted ?

FP kan godt drille lidt lokalt, specielt hvis man har arbejdet et stykke tid uden at genstarte.
Avatar billede krikand Nybegynder
14. august 2000 - 13:29 #7
Kære Spacey og podata. Har prøvet \"main\" og har prøvet at sende det på nettet. De tillinkede sider eksisterer selvfølgelig også og hedder det de skal.Hvordan er foreslagene til linkkoden i forbindelse med knapappletten. Se koder ovenfor.
Avatar billede samson Nybegynder
16. august 2000 - 23:15 #8
Jeg oplever præcis det samme med kombinationen frames og pegefølsomme knapper. De vil kun åbne i et nyt vindue.
Avatar billede gismotechdk Nybegynder
18. august 2000 - 11:00 #9
Har du kigget på din FRAME PAGE HTML den styrer dine frames
Der skal stå noget i retning af
----
<frame name=\"contents\" target=\"main.htm\" src=\"contens.htm\" scrolling=\"no\" noresize>
-----
ret så
<param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"firmaet.htm\" target=\"_main\">

til
<param name=\"url\" value=\"firmaet.htm\" valuetype=\"ref\"

i din applet så skulle det begynde at virke
Avatar billede samson Nybegynder
18. august 2000 - 22:32 #10
Godt forsøg gismotechdk, men det virker bare ikke.
Avatar billede krikand Nybegynder
18. august 2000 - 22:37 #11
oprindelig spørger: Har også prøvet det gismotechdk foreslår og siger lige som samson: det virker ikke. Tror stadig problemet er i appletkoden og ikke i siden der styrer frames, som jeg er 500 % sikker på er rigtig hos mig.
Avatar billede krikand Nybegynder
19. august 2000 - 11:33 #12
oprindelig spørger: Nu har jeg løst problemet selv. I rammestyringssiden må der ikke stå nogen basetarget i head. Måske har spacey alligevel lidt ret. I venstreramme hvor appletkoden indgår ser koden sådan ud.
<base target=\"main\">
</head>

<body bgcolor=\"#0000FF\">

<p>&nbsp;</p>
<p style=\"border: 3 outset #00FFFF; padding-left: 0; padding-right: 1; padding-top: 0; padding-bottom: 1\">
<applet code=\"fphover.class\" codebase=\"./\" width=\"100\" height=\"24\">
  <param name=\"color\" value=\"#000080\">
  <param name=\"text\" value=\"Firmaet\">
  <param name=\"hovercolor\" value=\"#800080\">
  <param name=\"textcolor\" value=\"#00FFFF\">
  <param name=\"effect\" value=\"glow\">
  <param name=\"font\" value=\"Dialog\">
  <param name=\"fontstyle\" value=\"regular\">
  <param name=\"fontsize\" value=\"16\">
  <param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"firmaet2.htm\">
  <param name=\"target\" value=\"main\">
  <param name=\"bgcolor\" value=\"#000000\">
</applet>
Det vigtige er, at der i head og i appletkoden er fjernet stregen i \"target=main\".
Avatar billede samson Nybegynder
19. august 2000 - 23:37 #13
Kære krikand
Noget tyder på, at du selv har løst gåden. Hvor får du nu dine point fra?

Det tyder på, at sætningen: <param name=\"target\" value=\"hovedramme\"> er altafgørende.
Nedenstående fungerer.

<applet code=\"fphover.class\" codebase=\"./\" width=\"120\" height=\"24\">
  <param name=\"color\" value=\"#000080\">
  <param name=\"hovercolor\" value=\"#0000FF\">
  <param name=\"textcolor\" value=\"#FFFFFF\">
  <param name=\"text\" value=\"test1\">
  <param name=\"effect\" value=\"glow\">
  <param name=\"target\" value=\"hovedramme\">
  <param name=\"url\" valuetype=\"ref\" value=\"bestyrelse.htm\">
</applet>

Man undre sig over, at det skal være så svært, og at FP ikke anviser noget om det. Hvordan husker jeg nu dette trick til næste gang problemet opstår?