Avatar billede jetsetter Nybegynder
13. august 2000 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flash i browservindue

Hvorfor kan en flash fil (800x400 pixels) ikke være et browservindue som også er 800x400 pixels.

Se www.digicraft.dk/testarea/v1/

Har jeg overset noget??
Avatar billede Thomas Nybegynder
13. august 2000 - 21:03 #1
Du skal nok overveje at ændre dit body tag.

Jeg har i mit body tag en marginwidth på 0, hvilket gør at Flash filmen når helt ud til hver kant af vinduet...

Hvis du tilføjer følgende til dit body tag, skulle det kunne gøre det:
MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" RIGHTMARGIN=\"0\" TOPMARGIN=\"0\" BOTTOMMARGIN=\"0\"

/Thomas
Avatar billede silva Nybegynder
13. august 2000 - 21:05 #2
Jeg mener at det er fordi at du mangler : marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\"
i din <body>.....som jeg ikke lige kunne finde i din kildekode ???

Jeg mener også at du skal fratrækker selve browser vinduet, altså siderne, og top og bund.

Men det er bare et gæt :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
13. august 2000 - 21:58 #3
browser vinduet fylder i sig selv lidt, samt de indtillinger brugeren selv har foretaget sig, et godt udgangspunkt til 800x600 er : 780x390, med MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" LEFTMARGIN=\"0\" RIGHTMARGIN=\"0\" TOPMARGIN=\"0\" BOTTOMMARGIN=\"0\"
i body tagget, du kan selvfølgelig også tjekke dine \'publishings settings\' for om noget evt. kunne være bedre......
Avatar billede place Nybegynder
31. august 2000 - 13:53 #4
Jeg har et JavaScript, som får flash til at fylde hele skærmen:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">

<!-- Begin
function win1() {
window.open(\"din_flash.swf\",\"\",\"fullscreen=yes\");

}
// End -->
</script>

og lav så et link eller et onLoad til:

<a href=\"#\" onClick=\"win1()\">

Så kan du få den til at fylde 800X400

Så skal du bare i Flash\'en lave et link til at lukke Flash\'en...
Avatar billede place Nybegynder
31. august 2000 - 13:53 #5
Det er godt nok ikke et Browser vindue men det er næsten bedre synes jeg.....
Avatar billede Thomas Nybegynder
01. september 2000 - 10:28 #6
Det er nu altså ikke særligt fedt at have en flash film der fylder hele skærmen - det er faktisk ret irriterende. Dette gælder selvfølgelig ikke kun flash film, men i det hele taget.

//raivo
Avatar billede place Nybegynder
04. september 2000 - 12:39 #7
raivo>> det kommer jo helt an på hvad det er...

men ja det kan være mægtig irreternde, men hvis det er det Flash-Filmen kræver, så er det jo sådan det skal være....

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. november 2000 - 15:35 #8
I 800 gange 600 opløsning er standard størrelsen på browser vinduet 760 gange 420.

Dette fordi der skal være plads til menu, status linie og sårn...

/Nikolaj
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. december 2000 - 01:58 #9
Spørgsmålet er lukket