Avatar billede dj-freeman Nybegynder
27. juni 2002 - 09:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Billed Upload

hey..
jeg ville hører om der  var en der havde et billed upload system. et system hvor man ik behøver og gå ind på sin server for at ligge et billed op.

Men nå men uploader billed skal det hedde det samme så det hed på computeren.

MvH. Dj Freeman

Håber i forstår det jeg skal ha hjælp til
Avatar billede rasmus_larsen Nybegynder
27. juni 2002 - 09:57 #1
www.netcoders.dk søg på upload
Avatar billede jelzin101 Praktikant
27. juni 2002 - 10:05 #2
http://www.dinos.dk/?op=10 -var det noget ?
Avatar billede Noone Nybegynder
27. juni 2002 - 10:12 #3
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. juni 2002 - 11:02 #4
Til vidre udvikling er her et simpelt script, ret linje 5 så stien passer til den mappe du ønsker billederne skal havne i.
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. juni 2002 - 11:02 #5
Øhhh glemte vist noget..
<?php
if($MAX_FILE_SIZE) {
    if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
        $realname = $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
        copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'], "$DOCUMENT_ROOT/foto/temp/".$realname);
    } else {
    echo "Possible file upload attack. Filename: " . $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
    }

}else{
?>
<form enctype="multipart/form-data" action="<? echo $PHP_SELF;?>" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
</form>
<?
}
?>
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
27. juni 2002 - 12:07 #6
<?php
if($MAX_FILE_SIZE) {
    if (is_uploaded_file($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'])) {
        $realname = $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
        copy($HTTP_POST_FILES['userfile']['tmp_name'], "$/web/www.minserver.dk/www/upload/".$realname);
    } else {
    echo "Possible file upload attack. Filename: " . $HTTP_POST_FILES['userfile']['name'];
    }

}else{
?>
<form enctype="multipart/form-data" action="<? echo $PHP_SELF;?>" method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
</form>
<?
}
?>

Er det sådan jeg skal gøre det???
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. juni 2002 - 12:14 #7
Øhh nej det tror jeg ikke, lad DOCUMENT_ROOT stå.
Nøjes med at rette du to mapper "foto" og "temp".
Alternativ kan du i roden af dit website lave en mappe som hedder foto og i den lave en der hedder temp. Så virker scriptet som det er. Du skal dog lige huske at give skrive adgang til mapperne.
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
27. juni 2002 - 12:23 #8
Hvor skal jeg skrive min adgang's kode henne??
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. juni 2002 - 12:31 #9
Du skal da bare uploade det. Som sagt det er bare lidt rå kode til at bygge vidre på. En simpel adgangs kode tjek skulle ikke volde de store problemer.
Avatar billede mixeren Nybegynder
27. juni 2002 - 12:50 #10
Hvis du har en admin mappe så kan du bare smide scriptet der i også beskytte den med htaccess. Hvis det skal være en del af et større site så kunne Sessions være en god ide.

Hvis det er en færdig løsning du leder efter, så har du fået et par link, som er brugbare. Desuden er der i bunkevis på hotscripts.com.
Avatar billede sukos Juniormester
27. juni 2002 - 17:54 #11
Avatar billede dj-freeman Nybegynder
10. juli 2002 - 13:39 #12
jeg har fundet en anden udvej da jeg syntes det er for indvilket..