Avatar billede kezzelski Nybegynder
26. juni 2002 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

protected problemer!

Davser!

Vi er igang med at lave lidt java hvor vi benytter en jarfil. Når vi prøver at lave en extension af en af klasserne i jarfilen
brokker compileren sig med følgende fejl:
        Ext.java:5:cannot resolve symbol
        symbol : constructor XYSeries ()
        location: class com.jrefinery.data.XYSeries
        class Ext extends XYSeries{

Den klasse vi extender (XYSeries) indeholder protected værdier. Kan det være det der gør det? Jeg har prøvet at extende en anden klasse i en jarfil, som fx java.awt.Button.

Med venlig hilsen kezzel

Avatar billede jakoba Nybegynder
26. juni 2002 - 11:05 #1
Du kom til at oprette 2 spm om det samme. luk lige det andet: http://exp.dk/spm/229019 ved at lægge et svar og selv acceptere det.
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2002 - 11:10 #2
Har din XYSeries klasse en constructor ?

Sørg for at den .jar fil er explicit nævnt i din classpath ellers gør det galt.

Du kan også nævne den på compile og runtime tidspunktet.
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2002 - 11:10 #3
p.s. at den har protectede værdier skulle ikke betyde noget.
Avatar billede kezzelski Nybegynder
26. juni 2002 - 17:01 #4
Ja XYSeries har en constructor og jeg har nævnt jar filen i både compile og i runtime! Den jeg bruger er com.jrefinery.data.XYSeries, som ligger i en jarfil jeg medtager i min classpath. Jeg har prøvet at lave en dummyclass der opretter en instans af XYSeries, så den burde virke!
Avatar billede kezzelski Nybegynder
26. juni 2002 - 17:17 #5
Ok..! Jeg har fundet fejlen! Det viser sig at man hvis man vil extende en klasse skal have ALLE constructors med i den nye klasse, også selv om de blot kører super();

skummel fejl, men nu ved jeg det! Tak for hjælpen alligevel!
Avatar billede disky Nybegynder
26. juni 2002 - 20:14 #6
rart at høre det virker nu :-)