Avatar billede hfeldt Nybegynder
26. juni 2002 - 09:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

indsæt dato felt med fremdatering...? WORD

Er det muligt i Word at indsætte felt der returnere dags dato + 6 ?

F.eks. dags dato 20. april - feltet skal vise 26. april

Avatar billede rvm Nybegynder
26. juni 2002 - 14:04 #1
Indsæt et excelregneark med kun 1 celle og skriv følgende i cellen: =IDAG() + 6
Avatar billede hfeldt Nybegynder
26. juni 2002 - 15:33 #2
vil du så indsætte det som objekt ?
Synes ikke det blir godt...
Avatar billede rvm Nybegynder
26. juni 2002 - 23:32 #3
Så må du igang med lidt makroprogrammering:

Indsætte bogmærke hvor datoen skal stå, der hedder her "Her" og kalde min makro for AutoNew (så kører den kun når der oprettes et dokument på bagggrund af en skabelone):

Sub AutoNew()
    svar = Date
ActiveDocument.Bookmarks("Her").Select
    Selection.TypeText svar:=svar
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
26. juni 2002 - 23:33 #4
Kom til at trykke inden jeg var færdig...

Således skal makrone se ud. Den skal ligge i et kodemodul - ikke i ThisDocument.

Sub AutoNew()
    svar = Date + 6
    ActiveDocument.Bookmarks("Her").Select
    Selection.TypeText svar:=svar
End Sub
Avatar billede hfeldt Nybegynder
27. juni 2002 - 06:22 #5
takker...
Avatar billede plasse Nybegynder
29. marts 2011 - 12:43 #6
River lige op i et gammelt indlæg!

rvm - Når du nu siger makronen skal ligge i et kodemodul og ikke i ThisDocument - hvad betyder det så?
Avatar billede rvm Nybegynder
29. marts 2011 - 13:14 #7
Hej plasse

ThisDocument er et indbygget kodemodul, der altid er til stede i et dokument. Der må du ikke placere kdoen, da den så ikke vil virke.

Placer i stedet koden i et nyt kodemodul som du selv indsætter via Insert/Module

Mvh

Richardt