Avatar billede jesper_cph Nybegynder
25. juni 2002 - 22:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Variabel motor lyd

Jeg skal have en lyd til at skift pitch når jeg trykker på en tast. Gerne som accelerationen fra en bil. og på samme måde skal den falde langsomt i pitch når jeg slipper tasten.

Hvis der er nogen der har et eksempel noget :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2002 - 00:23 #1
Det kan du styre med volume på et sound objekt:

Link til kode eksempel: http://www.actionscript.org/actionscripts_library/Sound_Object/

Hvis du vil vide mere, så kan jeg lave et eksempel i morgen.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2002 - 01:13 #2
onClipEvent(load) {
s = new Sound(this);
s.attachSound("mySound"); // mySound ligger i library, og skal linkes til filmen under option i Library.
s.setVolume(10);
}

onClipEvent(enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.SPACE)) {
  styrke += 5;
  if (styrke > 100) {
      styrke = 100;
  }
  s.setVolume(styrke);
  } else {
  styrke -= 5;
  if (styrke < 10) {
      styrke = 10;
  }
  s.setVolume(styrke);
}

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2002 - 01:14 #3
onClipEvent(load) {
s = new Sound(this);
s.attachSound("mySound"); // mySound ligger i library, og skal linkes til filmen under option i Library.
s.setVolume(10);
}

onClipEvent(enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.SPACE)) {
  styrke += 5;
  if (styrke > 100) {
      styrke = 100;
  }
  s.setVolume(styrke);
  } else {
  styrke -= 5;
  if (styrke < 10) {
      styrke = 10;
  }
  s.setVolume(styrke);
}

/per
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
26. juni 2002 - 08:03 #4
Jer er klar over at jeg kan styre volume på en lyd. Men jeg vil også gerne kunne styre pitch. Og på denne måde få en "realistisk" motor lyd ved acceleration.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2002 - 09:30 #5
Ok! Så bliver du nød til at lave flere mc. med motorlyd i forskellige niveauer, og derefter styre kaldet til de forskellige mc'er. For der findes ikke en pitch funktion i flash.

/per
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
26. juni 2002 - 10:05 #6
Fandt denne her.

Som var lige det jeg ledte efter:
http://www.flashkit.com/movies/Sound/Other/8_Note_P-Sam_Hock-5213/index.php

Den kan lave toner ud fra en og samme lyd sample.
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
26. juni 2002 - 10:13 #7
Fandt denne her.

Som var lige det jeg ledte efter:
http://www.flashkit.com/movies/Sound/Other/8_Note_P-Sam_Hock-5213/index.php

Den kan lave toner ud fra en og samme lyd sample.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
26. juni 2002 - 14:54 #8
Ellers kan du selv lave 10-20 lyde med forskellig pitch, lægge en lyd i hver frame i sit eget movieclip, og skrive noget hen ad:

onClipEvent(enterFrame) {
if(Key.isDown(KEY.UP)) {
    this.nextFrame()
    } else {
    this.prevFrame()
    }

Det burde virke fint. Jeg laver gerne en lille DEMO, hvis du er interesseret.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. juni 2002 - 16:07 #9
Fint! så laver du bare et svar, og lukker spørgsmålet!

/per
Avatar billede jesper_cph Nybegynder
26. juni 2002 - 16:23 #10
Sådan