Avatar billede lenk Nybegynder
25. juni 2002 - 14:42 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Er XP mere Problemfyldt end 2000

Efter at have læst indlæg her på E over de sidste par måneder forekommer det mig at der er mange problemer med XP og ikke ret mange problemer i windows 2000.

Er det bare mig eller er der andre der faktisk har erfaringer der kan bakke det op eller det modsatte

Lenk....
Avatar billede -mathias- Nybegynder
25. juni 2002 - 14:44 #1
Nej!

XP er en videre udvikling af 2000, og kører bedre (efter min mening!)
Mange syntes det er for "funky" eller lefestue agtigt, men det kan alt sammen fjernes i opsætningen.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 14:46 #2
Windows XP bygger på en forbedret kerne af Windows 2000, så nej Windows 2000 er ikke bedre end Windowsxp.
Problemet er at nogle brugere benytter piratkopier af Windows XP, og disse er tit fejlbefængt.
For piraterne er det desuden slut med at benytte Windowsupdate til at hente opdateringer fra.
Det giver selvfølgelig nogle problemer man søger løst her.
I andre tilfælde er det fordi man prøver at installere xp på en maskine der ikke er kompatible hardwaremæssigt.

Med venlig hilsen
Per Schulze
http://Webkurs.dk
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. juni 2002 - 14:48 #3
jeg havde sgu nogle underlige problemer med den når jeg skulle gå ind på en delt mappe over netværket.

bortset fra det tror jeg mest det er et spørgsmål om at vænne sig til alle de nye ting og især hvordan man konfigurerer dem.
(især når de nu har ændret på kontrolpanelet :-(
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2002 - 14:50 #4
rune.rasmussen>især når de nu har ændret på kontrolpanelet :-(

Det kan du da også bare få vist på den gamle måde.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
25. juni 2002 - 14:57 #5
jeg er ligeglad *laver pruttelyde med munden*

jeg holder mig til 2000
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juni 2002 - 20:37 #6
Jeg laver mest pruttelyde med den anden ende.
Jeg har meget gode erfaringer med win2000, yderst stabilt ( af et windows system) Jeg har ladet mig fortælle at der flere steder i koden bruges betegnelsen windows NT 5.1. 2000 er oprindelig NT 5.0, så jeg tror Schulze har ret, men jeg har ingen erfaring til at bakke det op
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2002 - 23:32 #7
Jeg har nu fået nogle erfaringer med XP og den køre tilsyneladende lige så stabilt som 2000. Der synes heller ikke at være flere XP problemer på experten end 2000 problemer. Det er nok naturligt at et nyt operativsystem giver problemer i starten. De synes nu at være løst
Avatar billede lenk Nybegynder
22. august 2002 - 11:45 #8
Det er vel på høje tide at lukke dette, havde faktisk glemt at det stadig var åbent. Hvis der er nogle der føler sig snyt, så råb op. Derer ingen grund til at være fedtet

Lenk....