Avatar billede hunden Nybegynder
11. august 2000 - 17:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

serienummer

Er der en der har den code til at få serienummer på en cd eller hardisk..

Avatar billede brian Nybegynder
11. august 2000 - 18:38 #1
Du skal bruge GetVolumeInformation
Avatar billede brian Nybegynder
11. august 2000 - 18:39 #2
Hmm. underligt - det meste af mit svar kom ikke med, men jeg prøver igen :

Du skal bruge GetVolumeInformation.

Private Declare Function GetVolumeInformation Lib \"kernel32\" Alias \"GetVolumeInformationA\" (ByVal lpRootPathName As String, ByVal lpVolumeNameBuffer As String, ByVal nVolumeNameSize As Long, lpVolumeSerialNumber As Long, lpMaximumComponentLength As Long, lpFileSystemFlags As Long, ByVal lpFileSystemNameBuffer As String, ByVal nFileSystemNameSize As Long) As Long
Avatar billede brian Nybegynder
11. august 2000 - 18:44 #3
Eksempel :

Private Sub Command1_Click()
Dim lSerial As Long
Dim lRet As Long, aRoot$, aVN$, lSerial As Long, lMaxFileName As Long
    Dim lFlags As Long, aFN$, a$
    aRoot$ = Text1.Text \' Textbox med f.eks. C:\\
    aVN$ = Space$(255)
    aFN$ = Space$(255)
    lRet = GetVolumeInformation(aRoot$, aVN$, Len(aVN$), lSerial, lMaxFileName, lFlags, aFN$, Len(aFN$))

Label1.Caption = lserial
End Sub

Her får du mange nyttige informationer om din harddisk
Avatar billede megabyte_ Nybegynder
11. august 2000 - 21:29 #4
Dette virker :)

MessageDlg(\'Serial number: \' + Format( \'%X\', [ GetDiskVolSerialID( \'c\' ) ] ), mtInformation, [mbOk], 0 );

c = drev navn

<MB>
Avatar billede hunden Nybegynder
13. august 2000 - 19:34 #5
JA brian der var en fejl i dit men jeg har fåde det til at virke men husk lige at rette det efter..

Private Sub Command1_Click()
Dim lSerial As Long
Dim lRet As Long, aRoot$, aVN$
,lMaxFileName As Long
    Dim lFlags As Long, aFN$, a$
    aRoot$ = Text1.Text \' Textbox med f.eks. C:\\
    aVN$ = Space$(255)
    aFN$ = Space$(255)
    lRet = GetVolumeInformation(aRoot$, aVN$, Len(aVN$), lSerial, lMaxFileName, lFlags, aFN$, Len(aFN$))

Label1.Caption = lserial
End Sub

Avatar billede brian Nybegynder
13. august 2000 - 21:04 #6
Undskyld, men det var taget ud af et større projekt jeg engang lavede med cpu, hd, koder o.s.v.

Hvis du er interesseret i at kigge på den ligger den på http://www.cb-consult.dk