Avatar billede m-hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 21:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

fortløbende numre

Er det muligt at lave et felt i en rapport, der tæller et nummer op, hver gang rapporten bliver åbnet.
Avatar billede web4you Nybegynder
24. juni 2002 - 21:12 #1
jeps det er det da !!! du skal bare skrive når man åberen den der ting der skal gi 1 mere til (    = dimsen +1

=)

// www.webgud.dk/daniel/copyfree
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2002 - 21:36 #2
I rapportens detaljesektion laver du en ubunden tekstboks. Sæt postkilden til =1. Herefter vil feltet tælle 1 værdi op for hver post der er i rapporten.
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2002 - 21:40 #3
Og så glemte jeg en nok så vigtig detalje: I feltegenskaberne skal du i i fanen data sætte egenskaben Løbende sum til Over alle. Så virker det.
Avatar billede m-hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 23:09 #4
Jeg har ikke forklaret mig godt nok, det jeg spørger efter, er et fortløbende nummer, således at hver gang rapporten bliver åbnet, står der et nyt nummer på den, jeg har en stump kode der kan gøre det i word, men det virker åbenbart ikke i access

Sub Document_Open()
Dim svar As Integer

svar = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties("Category")
svar = svar + 1
ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties("Category") = svar
ActiveDocument.FormFields("Tekst1").Result = svar

End Sub
25. juni 2002 - 00:44 #5
Dit eget eksempel benytter nogle egenskaber, som ikke findes i Access. Der findes nogle tilsvarende i Access, som dog kræver lidt mere kode at få fat i.

I stedet kunne du bare lave en tabel, og så hente/skrive værdien hver gang rapporten ændres.

Hvis f.eks. tabellen hedder "CustomSettings" og du heri har et felt, som hedder RapportTæller, så skal du på rapportens VedÅbning lægge denne kode:

Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
    CurrentProject.Connection.Execute "Update CustomSettings Set RapportTæller = RapportTæller + 1"
    Me!Tæller = DFirst("RapportTæller", "CustomSettings")
End Sub

Tekstboksen på rapporten hedder "Tæller"

/Thomas
Avatar billede m-hansen Nybegynder
28. juni 2002 - 20:29 #6
undskyld jeg reagerer så sent, travlt.
Når jeg gør som du foreslår, får jeg denne fejl:

run-time error 2448
du kan ikke tildele en værdi til dette objekt

!!!