Avatar billede namnam Nybegynder
24. juni 2002 - 19:13 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

format c

Hey jeg skal til at formatere for første gang.. Jeg må indrømme at jeg ikke har nogen idé om hvad jeg skal gøre?
Èr der sådan 10 regler eller noget i den retning.. Hvad hvis der er noget som jeg skal gemme? Alle drivere fx. ligger de i windows når jeg geninstallere?? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede resten Nybegynder
24. juni 2002 - 19:16 #1
Dine adresser fra outlook og dine fortrukne.
Avatar billede adidaz Nybegynder
24. juni 2002 - 19:18 #2
Kommer lidt an på hvilket styresystem du bruger ?
Men det nemeste er at genstarte computeren med en "opstarts" diskette
og skrive format c:
Hvis din harddisk er delt i 2 kan du gemme de ting du ikke vil slette på det andet drev  feks D: inden du formatere.!
De feleste drivere kan du dawnloade på nettet forskellige steder.
Hvis du ikke har dem på cd.
Hvis du skal instalere windows XP ligger de fleste drivere der i forvejen.
Du skal nok bare updatere windows efter instalationen.
Avatar billede medions Nybegynder
24. juni 2002 - 19:19 #3
1) Tag en kopi af alt hvad du skal bruge, og lig det over på en CD, eller upload det til en server.

2) Sørg for hvis det er Win98 du skal have installeret at lave en startdiskete.

3) Gå ud i DOS, og skriv format c:

4) Hvis det er Win2k du skal have installeret, så behøver du ikke nogen startdiskette!

5) Win2k indeholder en masse drivere, så der er stor sandsynlighed for at de findes iblandt dem.

//>Rune
Avatar billede munk Nybegynder
24. juni 2002 - 19:20 #4
1. format c:
2.find dine drivere frem fra gemmerne
3.installer styresystemet
4.installer så dine drivere
5.opdater så via nettet dine drivere
6.Installer så dine originale programmer
7.Hopla så kører du med klatten igen.
Avatar billede namnam Nybegynder
24. juni 2002 - 19:22 #5
jeg har for tiden win98 men havde tænkt mig at installere win2000, eller skal man prøve linux? Hvad synes i?`linux eller win? Hvad er nemmest?
Avatar billede user-online Nybegynder
24. juni 2002 - 19:28 #6
Windows er helt klart mestbruger venligt
Avatar billede pryds Nybegynder
24. juni 2002 - 19:29 #7
Der er meget at sætte sig ind i ved linux hvis man aldrig har prøvet det før. Så jeg tror du skal hode dig til win2000.
Avatar billede user-online Nybegynder
24. juni 2002 - 19:31 #8
1. Tag alt det du skal bruge og brænd ud, eller overfør til en anden computer eller upload til en server.
2.genstart computeren, og tryk f5-f6-f7-f8-f9 ned imens den loader.. hele tiden( grunden til at du skal trykke allesammen ned... er at jeg ikke kan huske hvad for en det er.. ) *gg*
3.når du har formateret genstarter den computeren, så skal du trykke på del (delete) når der står du skal det.
4.Nu er du inde i bios, find der hvor der står boot.. og få CDROm/DVDROM, øverst  .. som nr 1. hvis du skal boot´e fra cd af, ellers a: hvis du har startdiskette.
5. Smid cd´en i og indstaller windows
Avatar billede user-online Nybegynder
24. juni 2002 - 19:32 #9
Tag XP, det er det bedste..!
Avatar billede user-online Nybegynder
24. juni 2002 - 19:34 #10
2´ren.. skriv format c:
og tryk derfor y (for yes)
Avatar billede pryds Nybegynder
24. juni 2002 - 19:34 #11
user-online>
Ikke hvis namnams maskine ikke er hurtig nok. Og hvis den har kørt 98 før så...
Det kan IKKE anbefales at bruge XP på en langsom maskine, det gør man kun en gang :o/
Avatar billede commander Nybegynder
24. juni 2002 - 19:50 #12
XP sucker w2k rocks !
Avatar billede namnam Nybegynder
09. juli 2002 - 20:30 #13
Mango tak alle sammen!

/Nam
Avatar billede resten Nybegynder
09. juli 2002 - 20:32 #14
:-)
Avatar billede medions Nybegynder
13. juli 2002 - 13:06 #15
Thx 4 Poinz

//>Rune