Avatar billede coolaseyes Nybegynder
24. juni 2002 - 10:54 Der er 14 kommentarer

"normal" undermenu

Er der nogle der kan fortælle mig eller vise et stykke kode så jeg kan få pop up undermenuer???? det skal meget gerne kunne kopieres ind i golive?

jeg er helt blank omkring java og koder i det hele taget så en evt forklaring ville være fedt

tak
Avatar billede cdc Novice
24. juni 2002 - 11:24 #1
pop up undermenu, kan du forklare den, eller vise til et link
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
24. juni 2002 - 11:38 #2
ja ligesom www.nordea.dk Den menu du har til venstre og de undermenuer der kommer op når du kører hen over dem. Det er meget lig det jeg skal bruge.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 12:07 #3
var det her noget ???

<html>

<head>
<title>Ny side 1</title>
<script language="javaScript" type="text/javascript">
function vis(lagnavn,a,b,c,d)
{
if (this.className = 'Tder2'){
document.all[lagnavn].style.display='block';
document.all[a].style.display='none';
document.all[b].style.display='none';
document.all[c].style.display='none';
document.all[d].style.display='none';
aktiv = 1;
}

function fjern(lagnavn)
{
if (aktiv != "1"){
    aktiv = 0;
    document.all[lagnavn].style.display = 'none';
}
else {
document.all[lagnavn].style.display='block';}
}
function divs(lagnavn){
    aktiv = 0;
    document.all[lagnavn].style.display = 'none';
}

function link(id,url){
document.getElementById(id).src=url;
}
</script>
<style>
.TDer{background-color : #0075E6;color : White;TEXT-ALIGN: center; border-left:1px solid White;border-right:1px solid White;border-bottom:1px solid White;}
.TDer2{background-color : #BACEEF;color : Black;TEXT-ALIGN: center;border-left:1px solid black;border-right:1px solid black;border-bottom:1px solid black;}
.FUNC1{background-color : #0075E6;color : White;TEXT-ALIGN: center; border-left:1px solid White;filter:alpha(opacity=5);}
.FUNC2{background-color : #0075E6;color : White;TEXT-ALIGN: center; border-left:1px solid White;filter:alpha(opacity=15);}
.FUNC3{background-color : #0075E6;color : White;TEXT-ALIGN: center; border-left:1px solid White;filter:alpha(opacity=50);}
.FUNC4{background-color : #0075E6;color : White;TEXT-ALIGN: center; border-left:1px solid White;filter:alpha(opacity=100);}
</style>
</head>
<body>
<!-- Hoved punkterne-->
<div align="left">
  <table border="0" width="100%" height="20" cellspacing="1" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;bottom:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('first'); this.className = 'Tder'">1</td>
      <td width="188" height="19" style="position:absolute;left:190px;bottom:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('second','first','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('second'); this.className='TDer';">2</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:380px;bottom:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('third','first','second','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('third'); this.className='TDer';">3</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:570px;bottom:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('fourth','first','second','third','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('fourth'); this.className='TDer';">4</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:760px;bottom:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('fifth','first','second','third','fourth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('fifth'); this.className='TDer';">5</td>
    </tr></table></div>
<!-- Hoved punkterne slut-->
<!-- under punkterne -->
<div align="left" name="1" id="first" style="Display:none;position:absolute;left:0px;bottom:20px;z-index:2;" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth');" onmouseout="divs('first');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
<!--et underpunkt-->
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
<!--et underpunkt slut-->
    <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">3</td></tr>
  </table></div>

<div align="left" name="1" id="second" style="Display:none;position:absolute;left:190px;bottom:20px;z-index:2;" "vis('second','first','third','fourth','fifth');" onmouseout="divs('second');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      </table></div>
<div align="left" name="1" id="third" style="Display:none;position:absolute;left:380px;bottom:20px;z-index:2;" onmouseover="vis('third','first','second','fourth','fifth');" onmouseout="divs('third');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      </table></div>
<div align="left" name="1" id="fourth" style="Display:none;position:absolute;left:570px;bottom:20px;z-index:2;" onmouseover="vis('fourth','first','second','third','fifth');" onmouseout="divs('fourth');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">3</td></tr>
  </table></div>
<div align="left" name="1" id="fifth" style="Display:none;position:absolute;left:761px;bottom:20px;z-index:2;" onmouseover="vis('fifth','first','second','third','fourth');" onmouseout="divs('fifth');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      </table></div>
<!-- under punkterne slut -->
</body>
</html>
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
24. juni 2002 - 12:12 #4
ja rigtig fedt... men hvordan ændrer jeg farve og hvordan får jeg dem lodret til venstre og linket til de rigtige sider????
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 12:53 #5
farverne skal ændres i stylen,

Tder - er når musen ikke er henover
tder2- når musen er henover.
Så skal du bare ændre background-color.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 12:58 #6
så skal alt mellem <body> og </body> udskiftes med

<!-- Hoved punkterne-->
<div align="left">
  <table border="0" width="100%" height="20" cellspacing="1" cellpadding="0">
    <tr>
      <td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('first'); this.className = 'Tder'">1</td>
      <td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:21;" class="TDer" onmouseover="vis('second','first','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('second'); this.className='TDer';">2</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:41;" class="TDer" onmouseover="vis('third','first','second','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('third'); this.className='TDer';">3</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:61;" class="TDer" onmouseover="vis('fourth','first','second','third','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('fourth'); this.className='TDer';">4</td>
      <td width="189" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:81;" class="TDer" onmouseover="vis('fifth','first','second','third','fourth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('fifth'); this.className='TDer';">5</td>
    </tr></table></div>
<!-- Hoved punkterne slut-->
<!-- under punkterne -->
<div align="left" name="1" id="first" style="Display:none;position:absolute;left:190px;top:1px;z-index:2;" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth');" onmouseout="divs('first');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
<!--et underpunkt-->
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
<!--et underpunkt slut-->
    <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">3</td></tr>
  </table></div>

<div align="left" name="1" id="second" style="Display:none;position:absolute;left:190px;top:21px;z-index:2;" "vis('second','first','third','fourth','fifth');" onmouseout="divs('second');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="188" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      </table></div>
<div align="left" name="1" id="third" style="Display:none;position:absolute;left:190px;top:41px;z-index:2;" onmouseover="vis('third','first','second','fourth','fifth');" onmouseout="divs('third');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      </table></div>
<div align="left" name="1" id="fourth" style="Display:none;position:absolute;left:190px;top:61px;z-index:2;" onmouseover="vis('fourth','first','second','third','fifth');" onmouseout="divs('fourth');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">3</td></tr>
  </table></div>
<div align="left" name="1" id="fifth" style="Display:none;position:absolute;left:190px;top:81px;z-index:2;" onmouseover="vis('fifth','first','second','third','fourth');" onmouseout="divs('fifth');">
  <table border="0"  cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">1</td></tr>
      <tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">2</td></tr>
      </table></div>
<!-- under punkterne slut -->
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 12:59 #7
du kan indsætte underpunkter ved at lave en

<tr><td width="189" height="19"  class="TDer" onmouseover="this.className='TDer2';" onmouseout="this.className='TDer';">tekst</td></tr>

i en af div'erne, mellem <!--underpunkterne--> og <!--underpunkterne slut-->
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:02 #8
hoved punkt er det samme, men med lidt mere, mellem <!--hovedpunkterne-->og slut.
indsætter du en

<td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('first'); this.className = 'Tder'">1</td>

Men,men,men i style="?" skal top:?px; rettes til den forriges plus 20, eksempel:
                                                                  !
<td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:1px;" class="TDer" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('first'); this.className = 'Tder'">1</td>

og
                                                                !
<td width="188" height="19" style="position:absolute;left:1px;top:21px;" class="TDer" onmouseover="vis('first','second','third','fourth','fifth'); this.className='TDer2';" onmouseout="fjern('first'); this.className = 'Tder'">1</td>
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:04 #9
og iøvrigt skal man også lave det helt om hvis man skal lave flere hovedpunkter både i scriptet og man skal lave en ny <div>(underpunkterne til det nye punkt).
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:08 #10
Derfor arbejder jeg også med en online editor til min egen lille hjemmefabrikation, så det vil være nemmere at lave sine dropdowns.
Også for andre brugere her på Eksperten.dk
Avatar billede coolaseyes Nybegynder
24. juni 2002 - 13:41 #11
man skal simpelthen have doktorgrad i 1 taller og 0'er for at lave sådan nogle menuer kan jeg fornemme... findes der virkelig ikke et visuelt program som laver koden. i stil med golive, bare til den slags menuer m.v????
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:53 #12
det ved jeg ikke, har selv lavet denne kode,men den er kun lavet til fem hovedpunkter og dens underpunkter, da jeg ikke skulle bruge mere end det.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:54 #13
eller rettere sagt der er vist et som hedder allwebsmenu eller sådan noget vent lige 2 sek..
Avatar billede -master-d- Nybegynder
24. juni 2002 - 13:55 #14
her er et link hvis der er noget

http://www.likno.com/download.html