Avatar billede thje Nybegynder
10. august 2000 - 20:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan / vil???

Hej
Jeg har en lille side hvor jeg gerne vil have at det er muligt for nogle bestemte folk og kunne skrive artikler og det så kan vises ved at der trykkes på eks. artikel navnet, og den så åber hele artiklen, men nu ligger landet sådan at jeg ikke er skide god til dette ASP halløj... kan de basale ting, men ikke nok til og kunne lave dette... så hvis der er en af jer der lige ved hvor man kan finde et sådanne script eller har et liggende så ville jeg være meget glad for et hurtig svar.

/Thomas
Avatar billede drean Nybegynder
10. august 2000 - 20:11 #1
Hvad skal det kunne ??? skal man bare kunne skrive en artikkel, og så vises overskrifterne og når man klikker kommer hele artiklen frem ???
Så kan jeg godt lave det til dig ???
Avatar billede godtnok Nybegynder
10. august 2000 - 20:13 #2
Kig på www.netcoders.dk eller www.activeserverpages.dk

Der er sådanne scripts \"Free of charge\"
Avatar billede zaknafein Praktikant
10. august 2000 - 20:33 #3
Skal de der \"bestemte\" folk logge ind, for at kunne skrive en artikel?
Skal alle kunne læse artiklerne?

Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. august 2000 - 20:43 #4
Har et artikel script!
Du kan logge ind (forskellige brugere med forskellige pass) skrive ind artikel, slette gamle artikler.
Du (hvis du er Admin) kan tilføje nye artikel skribenter!

-/Bjarke
Avatar billede thje Nybegynder
10. august 2000 - 20:47 #5
Det skal kunne vise en overskrift og så når man klikker på det så vises det i et andet vindue, og det er kun bestemte folk der skal kunne skrive,... dvs. der skal en eller anden form for pwd på også... alle skal kunne læse det.. og til sidst så skal den tage skribentens navn automatisk og sætte ind.. det skal tages efter hvad de logger ind som
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. august 2000 - 20:50 #6
Præcist som mit!
Der bliver vist starten af artiklerne så man kan se noget af det...
Har du ICQ, så skriv lige på ICQ # 37018702
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:00 #7
Er igang, du har det om 8 min. !
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
10. august 2000 - 21:01 #8
tue -> Det er ikke særlig fair at blande sig i et spørgsmål imens en anden er igang med det!
10. august 2000 - 21:03 #9
Kig i \"www.hotscripts.com\" under \"ASP\" og \"Announcements\". Her finder du links til forskellige sider hvor du kan downloade og se en demo af lignende systemer. Nogle af dem er meget simple i designet, men har den funktionalitet du kræver. Selv har jeg haft kig på

http://www.codeave.com/asp/code.asp?u_log=108

http://www.greeneggsnspam.com/newstrax/new_index.asp

http://www.hotscripts.com/cgi-bin/jump.cgi?ID=3666

og

http://www.dyessindustries.com/webtest/Internet_Newsroom/internet_newsroom.asp

Personligt kan jeg bedst lide den sidste. Den har simpelthen det flotteste design. Håber jeg kunne hjælpe.
10. august 2000 - 21:04 #10
I øvrigt er alle de nævnte helt gratis.
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:10 #11
Her er asp scriptet:

<%
set myConn = Server.CreateObject(\"ADOBD.Connection\")
myConn.open = \"Driver{Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Path(\"artikler\")

if request(\"mode) = \"login\" then
    strSQL = \"Select * From Brugere Where Brugernavn = \'\" & request(\"brugernavn\") & \"\' AND Kodeord = \'\" & request(\"kodeord\") & \"\'\"
    set rs = myConn.execute(strSQL)

    if rs.eof then
        response.write \"fejl !\"
    else
        session(\"loged\") = \"true\"
        response.redirect \"index.asp?mode=skriv\"
    end if
else
    if request(\"mode) = \"opret\" then
        strInsert = \"Insert Into artikler (Overskrift,Tekst,Af,Dato) Values (\'\" & request(\"overskrift\") & \"\',\'\" & request(\"tekst\") & \"\',\'\" & request(\"af\") & \"\',#\" & now() & \"#\"
        set rs = myConn.execute(strInsert)
        response.redirect \"index.asp?mode=vis\"
    else
        if request(\"mode\") = \"vis\" then
            strSelect = \"Select * From Artikler Where Id = \" & request(\"id\")
            set rs = myConn.execute(strSelect)

            response.write rs(\"overskrift\") & vbCrLf & vbCrLf
            response.write rs(\"tekst\") & vbCrLf & vbCrLf
            response.write \"Af: \" & rs(\"af\") & \"\"
        else
            if request(\"mode\") = \"visover\" then
                strTop = Select Top 15 From tabelnavn\"
                set rs = myConn.execute(strTop)

                do while not rs.eof
                    response.write \"<a href=\'index.asp?mode=vis&id=\" & rs(\"id\") & \">\" & rs(\"overskrift\") & \"</a>\" & vbCrLf
                rs.movenext
                loop
            end if

set myConn = nothing
set rs = nothing
%>
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:11 #12
Jeg regner med at du forstår så meget at det jeg har lavet, at du selv kan lave html siden !
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:12 #13
Overstående er ikke testet !
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:14 #14
lille fejl:

if request(\"mode\") = \"visover\" then
                strTop = Select Top 15 From tabelnavn\"
                set rs = myConn.execute(strTop)

                do while not rs.eof
                    response.write \"<a href=\'index.asp?mode=vis&id=\" & rs(\"id\") & \"\'>\" & rs(\"overskrift\") & \"</a>\" & vbCrLf
                rs.movenext
                loop
            end if
Avatar billede tue Nybegynder
10. august 2000 - 21:18 #15
Der var lige en fejl mere, nu skulle der ikke være nogen fejl:

<%
set myConn = Server.CreateObject(\"ADOBD.Connection\")
myConn.open = \"Driver{Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.Path(\"artikler\")

if request(\"mode) = \"login\" then
    strSQL = \"Select * From Brugere Where Brugernavn = \'\" & request(\"brugernavn\") & \"\' AND Kodeord = \'\" & request(\"kodeord\") & \"\'\"
    set rs = myConn.execute(strSQL)

    if rs.eof then
        response.write \"fejl !\"
    else
        session(\"loged\") = \"true\"
        response.redirect \"index.asp?mode=skriv\"
    end if
else
    if request(\"mode) = \"opret\" then
        if not session(\"loged\") <> \"\" then
            response.redirect \"index.asp?mode=visover\"
        else
            strInsert = \"Insert Into artikler (Overskrift,Tekst,Af,Dato) Values (\'\" & request(\"overskrift\") & \"\',\'\" & request(\"tekst\") & \"\',\'\" & request(\"af\") & \"\',#\" & now() & \"#\"
            set rs = myConn.execute(strInsert)
            response.redirect \"index.asp?mode=vis\"
        end if
    else
        if request(\"mode\") = \"vis\" then
            strSelect = \"Select * From Artikler Where Id = \" & request(\"id\")
            set rs = myConn.execute(strSelect)

            response.write rs(\"overskrift\") & vbCrLf & vbCrLf
            response.write rs(\"tekst\") & vbCrLf & vbCrLf
            response.write \"Af: \" & rs(\"af\") & \"\"
        else
            if request(\"mode\") = \"visover\" then
                strTop = Select Top 15 From tabelnavn\"
                set rs = myConn.execute(strTop)

                do while not rs.eof
                    response.write \"<a href=\'index.asp?mode=vis&id=\" & rs(\"id\") & \">\" & rs(\"overskrift\") & \"</a>\" & vbCrLf
                rs.movenext
                loop
            end if

set myConn = nothing
set rs = nothing
%>
Avatar billede keysersoze Guru
10. august 2000 - 23:10 #16
hvis det er kan jeg godt lave hele systemet til dig... hvis bare du klarer opsætningen bagefter

kontakt:

ICQ: 32036024
e-mail: kim@soze.dk
Avatar billede thje Nybegynder
11. august 2000 - 17:39 #17
Takker for scriptet kim.. det virker 100%... det var lige det jeg skulle bruge

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2001 - 21:15 #18
send lige et exemplar til fun4you@fun4you.dk
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2001 - 11:48 #19
som skrevet i et andet spørgsmål - har det ikke mere - men kan lave et!?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2001 - 17:28 #20
For hvor meget?
Avatar billede keysersoze Guru
13. februar 2001 - 19:56 #21
hvor meget bliver der givet her?

eller vil $$$ være bedre?