Avatar billede lassee Nybegynder
09. august 2000 - 18:03 Der er 7 kommentarer

Movie clip og variable

Jeg har et frame hvori der loadet nogle variable fra en txt-fil, nogle af disse variable skal også bruges i et movie clip som er i samme frame.

Jeg vil undgå at loade de variable fra movieklippet, da dette skal bruges i mange forskellige frames.

Kan jeg på en eller anden smart måde tage variablene som bliver loadet i framet (level 0) med ind i movie clippet??

Avatar billede gotcha Nybegynder
09. august 2000 - 18:54 #1
Selvfølgelig. Hvis vi antager, at du har en variabel \"X\" på din primære tidslinie, og du ønsker at overføre den til et movie clip \"MovieClip\", så vil det bare blive

Set Variable \"MovieClip:X\" = X

Dette skal gøres fra din primære tidslinie :)
Avatar billede lassee Nybegynder
10. august 2000 - 23:42 #2
Hvad er den primære tidslinie?
Avatar billede lassee Nybegynder
10. august 2000 - 23:51 #3
Jeg kan ikke få det til at virke efter hensigten...

ok, jeg har en variabel \"navn\" som bliver loadet ind i framet vha:

load variables(\"var.txt\",0)

her efter vil jeg så overføre alle variable i denne txt-fil til movieclippet.
Grunden til at jeg ikke loader txt-filen direkte fra movie-clippet er at det skal bruges fra mange forskellige frames som henter forskellige værdier af variablene i var.txt. (forstår du... eller er det helt sort??)

Håber du har svaret.

Avatar billede gotcha Nybegynder
12. august 2000 - 12:15 #4
Den primære tidslinie er den tidslinie, som du ser, når du åbner programmet (måske burde jeg have kaldt den for \"hovedtidslinien\") :)

Hvis du vil overføre alle variable på én gang kræver det, at der er et system i dine variable. F.eks. kan de være blevet kaldt MyVar1, MyVar2 osv.

Hvis dette derimod ikke er tilfældet, bliver du desværre nødt til at gøre som beskrevet ovenfor med hver enkelt variabel.

Håber det kan bruges :)
Avatar billede gotcha Nybegynder
12. august 2000 - 12:16 #5
Hvis der er et system, gøres det via et loop :)
Avatar billede lassee Nybegynder
12. august 2000 - 14:07 #6
Der er pt. intet system... hmm men det lyder smart... har du et ekspempel på hvordan man gør??

Jeg fik aldrig din først nævnte metode til at virke! Når jeg \"overfører\" variablen med

Set Variable \"MovieClip:X\" = X

Bliver variablens værdi  jo lig bogstavet \"X\" og ikke variablen X... hvorfor det?
Avatar billede gotcha Nybegynder
12. august 2000 - 16:38 #7
Hvis variablens værdi bliver lig med bogstavet og ikke værdien, så er det formentlig fordi du ikke har fortalt programmet, at der er tale om et udtryk (\"Expression\").