Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 17:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

.HLP

I wod-pad  har jeg lavet et .HLP  Dokument

MEN når jeg åbner dokumente  siger den :

Filen: C:\DOKUMENTER\HEJ.hlp er ikke en windows hjælp-fil eller filen er bedskadeigt
Avatar billede martinhrj Nybegynder
20. juni 2002 - 17:12 #1
Prøv at omdøbe filen til en .rtf fil, som er den wordpad normalt bruger...
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 17:15 #2
hvorfor har du lavet en .hlp fil (wordpad er nemlig ikke det program som man benytter hvis man vil lave hjælpefiler) ?
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 17:20 #3
Soreno hvad skal man så bruge ??  den kan den ihvertefald oprette den slags filer
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 17:25 #4
hmmm, min wordpad kan ikke oprette .hlp filer - til det kan du bruge nogle af de programmer/links der er her:
http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Internet/Authoring/WinHelp/?tc=1
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 17:45 #5
Gem filer som      Eks Hjælp.hlp
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 18:01 #6
det er jo bare efternavnet der så er hlp, det er stadig en rtf fil. Når jeg snakker om en .hlp fil tænker jeg på dem som eks. er her (i winxp):
c:\windows\help
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 18:20 #7
Ja det er dem jeg mener men hvordan laver jeg så dem
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 20:01 #8
med dette program:
http://download.microsoft.com/download/msdnlib/Install/1.32/W9X2KMeXP/EN-US/htmlhelp.exe

min erfaring (ca. 1-2 år side jeg har rodet med det) er at det ofte går ned - så husk at gem ofte.
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 21:01 #9
why hedder deet html/ help
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 21:06 #10
Det kan ikke lave sådan nogen ting
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 21:07 #11
fordi de nye hjælpefiler (.chm) bliver lavet udfra html sider. jeg er egentlig ikke klar over om programmet kan lave .hlp filer ?
Ellers må der være et program i linket [20/06-2002 17:25:58] der kan gøre det.
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 21:09 #12
skal det absolut være en .hlp fil - kan en .chm ikke bruges (hvad skal du bruge den til) ?
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 21:14 #13
Det kan ikke gemme    Hlp Filer Whooops
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 21:18 #14
der følger et program med 'microsoft visual c++ 6' som hedder 'Microsoft Help Workshop' som ihvertfald kan lave .hlp - jeg tror dog ikke det er til offentlig download hos microsoft (de satser på .chm filer). Måske programmet er en del af visual studio 6 - hvis altså du har adgang til det ?
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
20. juni 2002 - 21:23 #15
Jeg skal bare bruge det :-}
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 21:28 #16
Avatar billede soreno Praktikant
20. juni 2002 - 21:29 #17
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 11:46 #18
Der er ikke noget der virker!!!
Avatar billede janemilbacher Nybegynder
21. juni 2002 - 11:50 #19
Svar  intet virker
Avatar billede zippery Nybegynder
05. februar 2003 - 15:31 #20
You have to distribute the .cnt file together with the .hlp file.  Otherwise, the table of contents will not be available on the user's computer.  However, no error message will be displayed in that case.  All images used in your help project will be embedded into the .hlp file, so you do not have to distribute them separately