Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:14 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at lave en svarmail som html side???

Hej jeg søger hjælp til hvordan man laver sådan en af de her smarte website ligende mails man får ind når man har tilmedlt sig en konkurrence eks.

min mailform virker og brugeren får også sin mail, jeg skal bare bruge hjæpe til hvordan men lave selve siden..

En der er frisk på at hjælpe?? :)
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:18 #1
Hvilken mailkomponent bruger du til at sende din mailform med? Hvis du f.eks. bruger JMail kan du indstille din body til at godtage HTML og dermed kan du ændre udseendet på din mail.

Var det det du ledte efter?
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:21 #2
Sådan ser mit script ud som blive kladt af en .swf

<% @LANGUAGE = VBScript %>

<%

Dim strName, strCompany, strPosition, strEmail, strMessage, strTelefon, strRingop
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strCompany = Trim(Request.queryString("company"))
strPosition = Trim(Request.queryString("position"))
strEmail = Trim(Request.queryString("email"))

strSubject = "Fra HeliWeb Mailform"

strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))
strTelefon = Trim(Request.QueryString("telefon"))
strRingop = Trim(Request.queryString("ringop"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

indhold = "Du deltager nu i konkurrencen om 2 billetter til Paris :)" +vbcrlf +vbcrlf +"Navn = " & strName & vbcrlf & "Virksomhed = " & strCompany & vbcrlf & "Position = " & strPosition & vbcrlf & "Telefon = " & strTelefon & vbcrlf & "Ringes op ? = " & strRingop & vbcrlf & vbcrlf & strMessage

    objMail.From = strEmail            'Afsender fra mailform
    objMail.To = "rk@helikopter.tv"    'Modtager af mail fra mailform
    objMail.BCC = strEmail            'her får afsenderen en kopi
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.Body = indhold
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body onLoad=window.close()>

<!-- www.helikopter.tv.dk -->

</body>
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:21 #3
Jeg er bare lidt på bar bund jeg vil ikke hvor jeg skal redigere idet osv.. eheh????
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:22 #4
Måske en ville f.eks rette lidt i den her så jeg kunne se hvordan det virkede?
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:23 #5
Lige nu skriver den kun en alm. mail hvor der står:

Du deltager nu i konkurrencen om 2 billetter til Paris :)

namn:
adr:
blah:
Blah:
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:29 #6
Ok. Prøv at erstatte denne linie objMail.Body = indhold med objMail.HTMLBody = indhold

I variablen indhold skal du så i stedet opbygge en HTMLside istedet for. Et simpel eksempel kunne måske se sådan ud:

indhold = "<html><b>" & "Information" & "</b><br><br>" & "Du deltager nu i konkurrencen om 2 billetter til Paris." & "<br><br>" & "Navn: " & strName

osv osv. Hvis du ikke selv er alt for skarp til HTML kunne du evt. opbygge siden som du vil have den i en WYSIWYG editor som fx Frontpage og så derefter blot indkrandse HTML-taggene med " som du kan se jeg har gjort i mit eksempel ovenfor.

/peter
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:29 #7
any one :) ???
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:33 #8
Huh jeg er absolut ikke en haj til html.. men ehm, kan jeg som du siger bare lave siden som den ser ud i hvilket som helst program?? (Dreamweaver el. GoLive)
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:37 #9
Ja det kan du godt men du skal huske at det kode du får produceret af din editor skal skrives om til samme format som det jeg har vist dig da jeg lavede et eksempel på variablen indhold. Men start du bare med at bygge siden, så kan vi tage det andet bagefter.
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:39 #10
Like this: ???

<% @LANGUAGE = VBScript %>

<%

Dim strName, strCompany, strPosition, strEmail, strMessage, strTelefon, strRingop
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strCompany = Trim(Request.queryString("company"))
strPosition = Trim(Request.queryString("position"))
strEmail = Trim(Request.queryString("email"))

strSubject = "Fra HeliWeb Mailform"

strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))
strTelefon = Trim(Request.QueryString("telefon"))
strRingop = Trim(Request.queryString("ringop"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

indhold = "Du du deltager nu i konkurrencen om 2 billeter til Paris, vinderen foår straks svar" +vbcrlf +vbcrlf +"Navn = " & strName & vbcrlf & "Virksomhed = " & strCompany & vbcrlf & "Position = " & strPosition & vbcrlf & "Telefon = " & strTelefon & vbcrlf & "Ringes op ? = " & strRingop & vbcrlf & vbcrlf & strMessage

    objMail.From = strEmail
    objMail.To = "rk@helikopter.tv"
    objMail.BCC = strEmail            'her får afsenderen en kopi
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.HTMLBody = = indhold
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body onLoad=window.close()>

<!-- www.helikopter.tv -->

</body>
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:39 #11
<html>

    <head>
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1">
        <title>HeliWeb</title>
    </head>

    <body bgcolor="#ffae4e">
        <p><b><font face="Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular">Du du deltager nu i konkurrencen om 2 billeter til Paris</font></b></p>
        <p><font size="2" face="Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular">Vinderen vil bliver ringet op efter afg&oslash;relse.</font></p>
        <p><font size="2" face="Arial,Helvetica,Geneva,Swiss,SunSans-Regular">Bag HeliWeb st&aring;r Helikopter A/S</font></p>
    </body>

</html>
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:40 #12
kan den bruges?? og hvad nu hvis der skal et billede på???
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:43 #13
"<html><head><title>" & "HeliWeb" & "</title></head><body bgcolor='#ffae4e'>"

Kan du se princippet i det? Du indkrandser dine HTML tags med "" og bruger & imellem dine forskellige ting. Derudover skal du huske at erstatte dine " med ' som du kan se jeg har gjort i bgcolor parametren.
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:43 #14
Angående billedet sætter du det bare ind som du ellers ville have gjort
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:44 #15
ehm.. *grubler*.. eheh
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:44 #16
ikke noget med at den skal hente billedet et sted fra?
Avatar billede pfp Nybegynder
17. juni 2002 - 11:46 #17
Du kan evt. have det liggende på din server og så linke direkte til den der.
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 11:47 #18
okey, det kan man altså godt :) well lad mig lige lure lidt på det.. eheh jeg skal lige ha fat idet vender lige tilbage om 5.
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 12:18 #19
Okey jeg har en meget mere simpel måde.. hvis nu jeg lavet det som et billede.. og så bare lader det som bg smider den så ikke bare det andet txt ind?? ved ik om du forstår?? ellers må jeg lige uploade et bille så du kan se hvad jeg mener..  :)
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 12:29 #20
Ser der her sort ud?? eller??

<html>
<head>
<title>HeliWeb</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#F7EEDE" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" topmargin="0">
        <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">
            <tr>
                <td>
                    <table width="400" cellpadding="6" cellspacing="1" align="center" bgcolor="#000000" height="10" vspace="12" hspace="12">

        <tr bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#FFFFFF" height="300">
          <td width="438" height="300" nowrap background="img src="http://www.helikopter.tv/mail_bg.jpg" bgcolor="#d1c2a9">
<div align="center">
<div align="center"></div>
            </div>
            </td>
                        </tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
        </table>
    </body>
</html>
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 12:30 #21
Men hvorfor vil den ikke hente mit billede?? :/
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 12:33 #22
Hey vil du ik hjælpe mig lidt med det med den html opsætning.. jeg kan ikke helt liige c dit system?? :)
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 13:07 #23
Ehm er du der??
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 13:50 #24
HVAD MED DEN HER: kan du c nogle fejl i den?? ser det rigtigt ud??

<% @LANGUAGE = VBScript %>

<%

Dim strName, strCompany, strPosition, strEmail, strMessage, strTelefon, strRingop
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strCompany = Trim(Request.queryString("company"))
strPosition = Trim(Request.queryString("position"))
strEmail = Trim(Request.queryString("email"))

strSubject = "Fra HeliWeb Mailform"

strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))
strTelefon = Trim(Request.QueryString("telefon"))
strRingop = Trim(Request.queryString("ringop"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

indhold = "Du deltager nu i konkurrencen om 2 billetter til Paris :)" +vbcrlf +vbcrlf +"Navn = " & strName & vbcrlf & "Virksomhed = " & strCompany & vbcrlf & "Position = " & strPosition & vbcrlf & "Telefon = " & strTelefon & vbcrlf & "Ringes op ? = " & strRingop & vbcrlf & vbcrlf & strMessage

    MailBody = "<html>"
    MailBody = MailBody + "<head><title>HeliWeb</title>"
    MailBody = MailBody + "<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">"
    MailBody = MailBody + "</head>"
    MailBody = MailBody + "<body bgcolor="#F7EEDE" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" topmargin="0">"
    MailBody = MailBody + "<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="100%">"
    MailBody = MailBody + "<tr>"
    MailBody = MailBody + "<td>"
    MailBody = MailBody + "<table width="400" cellpadding="6" cellspacing="1" align="center" bgcolor="#000000" height="10" vspace="12" hspace="12">"
    Mailbody = MailBody + "<tr bordercolor="#CCCCCC" bgcolor="#FFFFFF" height="300">"
    Mailbody = MailBody + "<td width="398" height="300" nowrap background="http://www.helikopter.tv/heliweb/gfx/mail_bg.jpg">"
    Mailbody = MailBody + "<div align="center">"
    Mailbody = MailBody + "<div align="center"></div>"
    Mailbody = MailBody + "</div>"
    Mailbody = MailBody + "</td>"
    Mailbody = MailBody + "</tr>"
    Mailbody = MailBody + "</table>"
    Mailbody = MailBody + "</td>"
    Mailbody = MailBody + "</tr>"
    Mailbody = MailBody + "</table>"
    Mailbody = MailBody + "</body>"
    Mailbody = MailBody + "</html>"

    objMail.From = strEmail            'Afsender fra mailform
    objMail.To = "rk@helikopter.tv"    'Modtager af mail fra mailform
    objMail.BCC = strEmail            'her får afsenderen en kopi
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.BodyFormat = 0
    objMail.MailFormat = 0
    objMail.Body = MailBody
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body onLoad=window.close()>

<!-- www.helikopter.tv.dk -->

</body>
Avatar billede creativedge Nybegynder
17. juni 2002 - 15:06 #25
HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!! *G* er der virkelig ingen som har rodet med det her før????
Avatar billede helikopter Nybegynder
18. juni 2002 - 11:58 #26
Hvad med såan her:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
<%

Dim strName, strCompany, strPosition, strEmail, strMessage, strTelefon, strRingop
strName = Trim(Request.QueryString("name"))
strCompany = Trim(Request.queryString("company"))
strPosition = Trim(Request.queryString("position"))
strEmail = Trim(Request.queryString("email"))

strSubject = "Fra HeliWeb Mailform"

strMessage = Trim(Request.QueryString("message"))
strTelefon = Trim(Request.QueryString("telefon"))
strRingop = Trim(Request.queryString("ringop"))

Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

    MailBody = "<html>"
    MailBody = MailBody + "<html><head><title>HeliWeb</title>"
    MailBody = MailBody + "<meta http-equiv='content-Type' content='text/html; charset=iso-8859-1'>"
    MailBody = MailBody + "</head><body bgcolor='#F7EEDE' leftmargin='0' marginheight='0' marginwidth='0' topmargin='0'>"
    MailBody = MailBody + "<table width='100%' border='0' cellspacing='0' cellpadding='0' height='100%'>"
    MailBody = MailBody + "<tr><td><table width='400' cellpadding='6' cellspacing='1' align='center' bgcolor='#000000' height='10' vspace='12' hspace='12'>"
    MailBody = MailBody + "<tr bordercolor='#CCCCCC' bgcolor='#FFFFFF' height='300'>"
    MailBody = MailBody + "<td width='398' height='327' nowrap background='http://www.helikopter.tv/heliweb/gfx/mail_bg.jpg'>"
    MailBody = MailBody + "<div align='center'><div align='center'>"
    Mailbody = MailBody + "<table width='100%' height='100%' border='0' cellpadding='0' cellspacing='0'>"
    Mailbody = MailBody + "<tr> <td width='5%' height='153'>&nbsp;</td>"
    Mailbody = MailBody + "<td width='95%'>&nbsp;</td>"
    Mailbody = MailBody + "</tr><tr> <td height='80'>&nbsp;</td><td>"
    Mailbody = MailBody + "<p><font size='2' face='Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif'>Navn: " & strName & "<br>Virksomhed: "  & strCompany & "<br>Stilling: " & strPosition & "<br>Telefon: " & strTelefon & "<br>Ringes op ?: " & strRingop & "</font></p>"
    Mailbody = MailBody + "</td></tr><tr><td>&nbsp;</td><td>&nbsp;</td></tr></table></div></div></td></tr></table></td></tr></table>"
    Mailbody = MailBody + "</body></html>"

    objMail.From = strEmail
    objMail.To = "rk@helikopter.tv"
    objMail.BCC = strEmail            'her får afsenderen en kopi
    objMail.BodyFormat = 0
    objMail.MailFormat = 0
    objMail.Subject = strSubject
    objMail.Body = Mailbody
    objMail.Send

set objMail = Nothing

%>

<body onLoad=window.close()>

<!-- www.helikopter.tv -->

</body>
Avatar billede helikopter Nybegynder
18. juni 2002 - 11:58 #27
Shit nu fik du den ikke som svar..