Avatar billede psyco Nybegynder
16. juni 2002 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Undgå flimmer med musen

Hejsa.

Jeg er ved at lave en java-applet hvor billedet bliver opdateret tyve gange i sekundet. Det resultere desværre i at musen blinker helt vildt når man kører den henover.
Er der en let måde at undgå blinkeriet???

Mvh. Psyco
Avatar billede disky Nybegynder
16. juni 2002 - 16:26 #1
prøv med double buffering
Avatar billede psyco Nybegynder
16. juni 2002 - 16:31 #2
Det gør jeg. Alt bliver tegnet i et Image som til sidst bliver tegnet i paint() funktionen.
Er der en måde at få java til at lave den doublebuffering i stedet for at jeg selv gør det??? Fordi musemarkøren skal jo på en eller anden måde tegnes med i bufferen for at det hjælper.

Mvh. Psyco
Avatar billede prom Nybegynder
16. juni 2002 - 21:38 #3
Brug swing, der er double buffering indbygget...

prom
Avatar billede psyco Nybegynder
16. juni 2002 - 23:20 #4
Okay prom.

Jeg har prøvet at skifte Applet ud med JApplet som (så vidt jeg ved er swing) men det hjalp ikke. Og her stopper min swing-viden, så gider du ikke lige blive lidt mere konkret mht. hvad jeg skal gøre?

Mvh. Psyco
Avatar billede prom Nybegynder
17. juni 2002 - 10:26 #5
Der findes desværre ingen browsere, der umiddelbart understøtter swing. For at kunne køre swingapplets, skal din browser have et plugin: http://java.sun.com/products/plugin/

Du kan læse mere om swing og applets her: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/start/swingApplet.html
Du kan blandt andet se om din browser, har det rigtige plugin der skal til, for at kunne vise swingapplets.

Prøv eventuelt at poste lidt kode med din implementering af double buffering.

prom