Avatar billede jivefive Nybegynder
14. juni 2002 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Common Dialog Control - ShowColor hvad returneres??

Hej alle sammen

Jeg har et lille problem, der er ved at gøre mig vanvittig.

I et lille program jeg sysler med, skal jeg bruge en funktion, der lader brugeren vælge en farve fra en showcolor boks og derefter skal den valgte farvekode vises som hex værdi.

Det er nemt nok - men....

Problemet er, at Microsoft i deres dokumentation af common dialog control showcolor skriver at funktionen returnerer en RGB farveværdi - men det kan da vist ikke helt passe. For hvis jeg f.eks. laver en color boks og returnerer værdien til en textbox, så får jeg en totalt underlig værdi, som jeg ikke synes minder den mindste smule om en RGB værdi.

F.eks. hvis man vælger hvid, så returnerer funktionen værdien 16777215 ?????

Det er fan'me ikke en RGB værdi, da hvid jo så ville være 255 255 255 - eller måske sammenskrevet som 255255255. Jeg har også prøvet at tjekke værdien af i forhold til CMYK og LAB farvekoder og det giver heller ikke mening.

ER DER EN ELLER ANDEN, DER VED HVAD DEN SATANS BOKS RENT FAKTISK RETURNERER!!!

Hilsen
JiveFive
Avatar billede medions Nybegynder
14. juni 2002 - 09:45 #1
Her skulle dit svar vidst være:

http://www.juicystudio.com/tutorial/vb/cdl.html

//>Rune
Avatar billede scb Praktikant
14. juni 2002 - 09:53 #2
Hvis du regner 16777215 om til Hex så giver det FF FF FF hvilket er 255 255 255
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
14. juni 2002 - 09:54 #3
Så Hex(retur værdi) skulle faktisk kunne gøre det.
-SCB
Avatar billede jivefive Nybegynder
14. juni 2002 - 10:04 #4
Hold da op hvor føler jeg mig fåret..... ;o)

Tak skal I have drenge - det er da utroligt, som man kan stirre sig fuldstændib blind på en banal løsning.

Men hvem fan' ville have forestillet sig at et Microsoft komponent ville returnerer noget som helst i et standardiseret format, som de ikke selv har været med til at lave -lol

Thanks
JiveFive
Avatar billede medions Nybegynder
14. juni 2002 - 14:54 #5
*G*
Thx 4 Poinz

//Rune