Avatar billede gg Praktikant
13. juni 2002 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vil gerne igang med Linux

Jeg vil helt vildt gerne igang med Linux. Men synes at ingangsvinklen er lidt besværlig. Mangler en manual til en distribution der fortæller hvordan jeg installerer styresystem og diverse programmer så jeg kan bruge styresystemet effektivt. Findes der ikke nogle gange nogle installationsfester ? - bor i Århus området. Har hente nogle pdf filer fra diverse user groups, Men synes ikke rigtigt at de fortæller hvordan man få en bestemt Linux distribution til at fungere. De gør det overordnet.

Lille tillægs spørgsmål. Hvor skaffer jeg en distribution. Har kun et 56 k modem, så downloade kan jeg ikke helt
Avatar billede snowball Novice
13. juni 2002 - 13:53 #1
Ganske gode begynder bøger: http://www.sslug.dk/linuxbog/

http://www.linuxpusher.dk/ kan du bestille Linux på CD'er. Koster 20kr. pr CD + porto !

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 13:54 #2
Køb evt. ved www.linuxpusher.dk til 20,- stykket, det er vel til at overse. Der findes også en manual cd, ihvertfald til nogen af dem.
Avatar billede ccosit Nybegynder
13. juni 2002 - 14:00 #3
Hvis du vælger at køre med Red Hat 7.2 enigma så er der en glimrende manual på http://www.sslug.dk/linuxbog/friheden/bog/.

Hvis du ikke kender nogen der har en linux dist. du kan låne, kan du bestille en her http://www.linuxperten.dk/bestil_cd.php3.
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
13. juni 2002 - 18:35 #4
hvis du vil bruge en del tid til at starte med, så kan du vælge debian :)
Guiden: www.debianguiden.dk
ISO  : ftp://sunsite.dk/disk2/debian-cd/2.2_rev6/i386/

//Danni Jensen
Avatar billede gg Praktikant
14. juni 2002 - 08:51 #5
ccosit>> jeg har valgt at købe Red Hat 7.3 fra Linuxpusher. Har et spørgsmål er der stor forskel på hvordan man installerer Red Hat Enigma og Valhalla ? For det er jo Red Hat Valhalla 7.3 jeg har bestiler. Smid et svav så jeg kan acceptere
Avatar billede dronten Nybegynder
19. juni 2002 - 00:52 #6
selve instalationen er der nok ikke nogen forskel på, Enigma og Valhalla er bare navnene på de to versioner
Avatar billede gg Praktikant
24. januar 2011 - 10:48 #7
Tillader mig at lukke spørgsmålet