Avatar billede pezzie Nybegynder
13. juni 2002 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Frames og navigationsmenu !

Hey ...

Jeg har lavet en side opdelt i 2 frames ( top og main ), hvor der er placeret en menu i main. Det virker fint nok.

En af henvisningnerne i menuen fører hen til en anden side ( samme webside ) med 3 frames ( top, main og indhold ). Her er både en menu i indhold ( placeret til venstre ) og menu i main er den samme som før. Menuen placeret i indhold åbner så sider i main - det virker fint nok.

Meningen er så, at bruger man menuen i main og klikker på et link - skal den side gerne åbnes i 2 frames ( tog og main ). Men det virker IKKE.

Altså: jeg går fra 2 frames til 3 frames, men jeg kan ikke gå tilbage til 2 frames - hvorfor ikke ?????

PS: Menu i main og indhold er lavet i javascript
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
13. juni 2002 - 11:59 #1
Det er nok fordi du har to rammer der hedder main, prøv i stedet at give den ene main1 og den anden main2, prøv så at rette i dine html filer, og prøv efter om det virker. Det lyder som om det er der problemet er........
Avatar billede pezzie Nybegynder
13. juni 2002 - 12:02 #2
Ups Sorry ...

Den med 2 frames hedder main og den med 3 frames hedder main_wnd
Avatar billede r.hegaard Nybegynder
13. juni 2002 - 12:04 #3
Har du et sted, hvor man kan se dine html filer ???? Så er det nok lidt lettere at se hvad der er galt............
Avatar billede pezzie Nybegynder
13. juni 2002 - 13:02 #4
Nej desværre ikke.
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juni 2002 - 17:50 #5
kan det passe at din top altid er samme størrelse? Hvis den er kan du i bundrammen indsætte en file der er et anden frameset (opdelt på højkant)

det giver så ialt 4 framenavne:
name='foroven'
name='forneden'
og når der er t rammer er forneden så opdelt i
name='tilvenstre'
name='tilhøjre'

for at skifte fra 3 til to rammer skal du så blot linke til en fil med target='forneden'

mvh JakobA
Avatar billede pezzie Nybegynder
13. juni 2002 - 22:50 #6
Ikke forstået.

Jeg har først 2 rammer ( opdelt i foroven og bund ) - dernæst sendes man hentil 3 rammer ( den samme foroven, en til venstre og bunden )
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juni 2002 - 23:02 #7
2 frameset filer:

-------filen index.html
<html>
<frameset rows="100,*">
    <frame name='foroven' ...>
    <frame name='forneden ...>
</frameset>
</html>

--------filen insex2.html
<html>
<frameset cols="200,*">
    <frame name='tilvenstre' ...>
    <frame name='tilhojre' ...>
</frameset>
</html>

et link a la
<a href="enside.html" target='forneden'>vis fil i frameset med 2 rammer</a>

dette link kan så skifte til 3 rammenr med default-indhold:
<a href="index2.html" target='forneden'>vis fil i frameset med 2 rammer</a>

sålænge der er 3 rammer kan du så lode sider ind til rammerne 'tilvenstre' og 'tilhojre'

eller skifte tilbage til 2 rammer med et link som det øverste.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. juni 2002 - 23:03 #8
Ups.  insex2 -> index2