Avatar billede juhl0 Nybegynder
04. august 2000 - 17:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Har brug for et schript i php?

Hej jeg står og mangler et schript lidt ala www.ringetoner.dk. Schriptet skal kunne opdatere automatisk d.v.s man skal kunne tilføje en ringetone, og så skal det automatisk komme ind det rigtige sted i alfabete? Er det en opgave for sig så er du velkommen til at kontakte mig på:
e-mail= Lasse@123mp3.dk
eller på ICQ=36634082

Der kan altid forhandles om hvordan vi skal få det hele afregnet, men jeg gør opmærksom jeg ikke har det helt store penge lager!

Men jeg vil glæde mig til din henvændelse!!1

Mvh Lasse Juhl
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. august 2000 - 17:37 #1
Det er da bare at lave en SELECT hvor man bestemmer at den skal sortere efter navn (hvis feltet hvor tonens navn står i hedder det).

Eks.  $result = mysql_query( \"SELECT * FROM ringetoner WHERE kategori = \'pop\' ORDER BY navn desc\");

Det skulle da kunne gøre det!
Avatar billede mollevp Nybegynder
07. august 2000 - 11:22 #2
Det her burde gøre det du vil have:
Denne fil hedder vis.php3

<?php

$connection = mysql_connect(\"???\",\"???\",\"???\");
    $db = \"???\";

    $result = mysql_db_query($db, \"SELECT * FROM ringetoner WHERE navn = \'$navn%\'\", $connection);

while($row = mysql_fetch_array($result)) {
$navn = $row[\"navn\"];
$text = $row[\"text\"];
$id = $row[\"id\"];

Her kan du sætte en echo kommando ind der f.eks spytter titlen ud + det
ville nok være smart at sætte det ind i nogle tabeller osv.

    }
    mysql_free_result($result);
?>

For at få alle de ringe toner der begynder med A, skal
du skrive vis.php3?navn=A

Avatar billede mollevp Nybegynder
07. august 2000 - 22:59 #3
Der mangler forresten et ORDER BY navn så derskal se sådan her ud:
$result = mysql_db_query($db, \"SELECT * FROM ringetoner WHERE navn = \'$navn%\' ORDER BY navn\", $connection);

Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 13:30 #4
Hvordan han vil lave et query som udskriver alt der starter med ABC
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
09. august 2000 - 18:19 #5
juhl0> Kan du ikke lige fortælle hvorfor spm. er oprettet 2 steder, og hvofor Buba.dk skal have point for hans svar. I spm. 22689 er der tvivl, om I er én og samme person ! Svar gerne omgående !! Evt. ref. til tidl. spm. som forklarer 1105 point !!!
Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 19:04 #6
Hej jeg havde et problem med de points i gang få jeres points lige ger!!!!!!!!!!!!!!!1

http://www.eksperten.dk/spm/22704
Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 19:04 #7
det må du meget undskylle......
Avatar billede tomsommer Juniormester
09. august 2000 - 19:11 #8
Sikkert... Nu blev du fanget... Muahaahahaha... Taber
Avatar billede buba.dk Nybegynder
09. august 2000 - 19:28 #9
jeg havde et problem med de points i gang få jeres points lige ger!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.eksperten.dk/spm/22704

I akn alle dele dem da jeg har betal en anden for scriptet..........
Avatar billede mpj Nybegynder
09. august 2000 - 19:50 #10
Der er da ingen der vil FUCKE pointstillingen på den måde...!
Det er da ikke sjovt..!