Avatar billede datix2 Nybegynder
10. juni 2002 - 22:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afspil .mpg fil også i Netscape.

Er ved at lave en præsentationscd-rom, som helst skal fungere både med MSIE og netscape.

På cd'en skal der afspilles en 300 mb MPG film med embed kode, og det virker *PERFEKT* på MSIE, men når jeg prøver i netscape 4.51 begynder den gudhjælpemig at downloade hele filmen (står nede i bunden af browseren (1% af film.mpg, 2% af film.mpg osv.)). Det er jo ikke lige det den skal - den skal streame den direkte fra cd'en og vise indholdet i præsentationen, som er lavet udelukkende i HTML.

Jeg skal altså bruge en kode der får netscape til at forstå at den skal streame og ikke downloade filmen. Håber det kan lade sig gøre.

Herunder ses den kode jeg bruger til at afspille filmen på HTML-siden. Den virker som sagt perfekt i MSIE:

    <!--Embeds the Windows Media Player Player ActiveX control.-->
        <OBJECT ID="MediaPlayer1" width=352 height=330 classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,0,02,902" standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject">
      <PARAM NAME="defaultFrame" VALUE="slide">
      <PARAM NAME="FileName" VALUE="video/film.mpg">
      <PARAM NAME="animationatStart" VALUE="true">
      <PARAM NAME="transparentatStart" VALUE="true">
      <PARAM NAME="autoStart" VALUE="true">
      <PARAM NAME="showControls" VALUE="true">
      <EMBED type="application/x-mplayer2" pluginspage = "http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/" SRC="video/film.mpg" name="MediaPlayer1" width=352 height=288 AutoStart=true defaultframe=slide>
      </EMBED>
    </OBJECT>
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2002 - 23:01 #1
Ikke for at være på tværs. Men mon ikke du burde overveje Director som en løsning? Hvis du vil afspille mpg i Netscape (den gamle) skal brugeren vel have et mpg plugin....
Avatar billede datix2 Nybegynder
10. juni 2002 - 23:27 #2
så skal jeg til at sætte mig ind i director? nix...
Avatar billede datix2 Nybegynder
11. juni 2002 - 20:02 #3
lukket