Avatar billede bigo Nybegynder
10. juni 2002 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

find ip nummer

Hejsa.

Jeg har en liste med ipnumre (NNN.NNN.NNN.NNN). Jeg vil gerne finde - udfra ovenstående list i mysql - det næste ledige ipnummer - ikke nødvendigvis i rækkefølge (der kan være et ip ledigt i midten af listen)

howto ??
Avatar billede barcoda Nybegynder
10. juni 2002 - 20:53 #1
Det du mener er at hvis du har 30 ip'er så skal din php side selv finde de ip'er der er ledige ud fra en database med alle ip'erne i eller skal databasen også indeholde om de er blevet brugt eller ej?

-BarCoda
Avatar billede aneez Nybegynder
10. juni 2002 - 20:53 #2
hvad er det for en liste? og skal du bare vide hvilke adresser der er frie på broadcasten?
Avatar billede bigo Nybegynder
10. juni 2002 - 20:59 #3
jeg har en liste på f.eks. 30 ipnumre. Nu vil jeg tilføje et nyt, men jeg vil lige checke om det nye ip nummer ikke er iblandt dem jeg har i forvejen. Det nye ipnummer skal naturligvis vælges automatisk.
Avatar billede well_r Nybegynder
10. juni 2002 - 21:31 #4
nok noget alá

$ip = $REMOTE_ADDR; // find brugers IP

$res1 = mysql_query("SELECT * FROM tabel where ip='$ip'");
if (mysql_num_rows($res1) > 0){
  print "IP findes allerede!";
}
else {
  $res2 = mysql_query("INSERT INTO tabel (ip) VALUES ('$ip'");
  print "IP blev ikke fundet, og er derfor blevet oprettet!";
}

sådan?
Avatar billede bigo Nybegynder
10. juni 2002 - 21:39 #5
Damn.. kunne det være så nemt.. takker og bukker..
Avatar billede well_r Nybegynder
11. juni 2002 - 13:24 #6
lol
var det det du ville have? *GG* ;o)
Det kan sikkert godt gøres bedre! :D