Avatar billede martinlame Nybegynder
09. juni 2002 - 22:54 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

lukke et vindue og pop-up

kan man gøre sådan at når man klikker på et link kommer der en pop-up og det gamle vindue lukker?
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 23:03 #1
Åbne nyt vindue:
window.open("adresse.htm", "vindueNavn", "width=xxx,height=yyy,top=aaa,left=bbb,scrollbars=yes,resizable=yes");

Lukke vindue:
window.close();
Avatar billede gryn Nybegynder
09. juni 2002 - 23:04 #2
<script language="javascript" type="text/javascript">
function aaben(){
var dspl=window.open("DinURL.html",'small','width=400,height=250,resizable=0,status=0,scrollbars=0')
window.close
}
</script>
Avatar billede gryn Nybegynder
09. juni 2002 - 23:05 #3
<script language="javascript" type="text/javascript">
function aaben(){
var dspl=window.open("DinURL.html",'small','width=400,height=250,resizable=0,status=0,scrollbars=0')
window.close();
}

aaben();
</script>

Hvis det skal ske med det samme
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 23:13 #4
Det kunne f.eks. se således ud:
---8<---------
<html>
<body>
<script language="javascript">
<!--
    function tryMe()
    {
        window.open("http://www.feldthaus.dk", "nytVindue", "width=640,height=480,top=100,left=100,scrollbars=yes,location=yes,resizable=yes");
        window.close();
    }
//-->
</script>
<a href="java script: tryMe(); return true;">nyt Vindue</a>
</body>
</html>
---8<---------
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 23:14 #5
Hold da op ... jeg får vist ikke refreshed mit vindue ofte nok! ;-)
Avatar billede martinlame Nybegynder
09. juni 2002 - 23:14 #6
og hvisj eg så vil ha den til at åbne i maximeret tilstand?
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 23:15 #7
window.open("http://www.feldthaus.dk", "nytVindue", "scrollbars=yes,location=yes,resizable=yes");
Avatar billede o-zone Nybegynder
09. juni 2002 - 23:16 #8
oops ... det var jo altså mit site der kom med dér - det skal jo gå så fandens hurtigt her, hvis man vil score points ;-)
Avatar billede martinlame Nybegynder
09. juni 2002 - 23:18 #9
jeg kan ikke tjekke det ligenu så i får begge to points for det