Avatar billede magnusm Nybegynder
09. juni 2002 - 21:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Remote desktop forbindelse.

Hejsa

Når jeg laver en remote desktop forbindelse fra min maskine med win xp til min server som kører win 2000 adv. server viser den kun 256 farver selvom jeg under remote desktop settings har valgt 24 bit farver, samt connection speed: LAN osv.
Jeg har en ide om at det er serveren som ikke acceptere 24 bit farver, men jeg kan ikke finde nogen settings win 2000 adv. server (under terminal connections), som løser mit problem.
Nogen der kender til dette problem?
mvh.
Magnus
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. juni 2002 - 21:40 #1
en win2k terminal server kan ikke køre mrer end 256farver. hvis du vil op og køre mere så skal du opgradere til citrix server!"
Avatar billede magnusm Nybegynder
09. juni 2002 - 21:51 #2
hmmm.... det kan da ikke passe. Bruger præcis den samme løsning på arbejdet - det er bare ikke mig der har konfigureret win2k serverne. Jeg har sq heller ikke lyst til at rode med citrix.
Avatar billede magnusm Nybegynder
09. juni 2002 - 22:20 #3
oki, du får sq pointene... har læst lidt på det - og du har selvfølgelig ret... citrix er nok løsningen.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. juni 2002 - 22:21 #4
heh, kiggede en del på det for nogen tid siden
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. juni 2002 - 06:38 #5
Microsoft .NET serverne skulle kunne klare flere farver (og lyd?) over terminal sessionerne. Det mener jeg at have læst et sted.