Avatar billede minnal Nybegynder
09. juni 2002 - 00:43 Der er 19 kommentarer

Opsætning af ASP.NET

Hej,
Jeg kører W2K-Server og har et par domæner(sites) kørende på den server.
Jeg prøvede og installere ASP.NET FRAMEWORK for at installere ASP.NET til min server.
Hvis jeg laver en "test.aspx", hvor der står
<% response.write "test" %>
så kører den fint under "default website"...
Men jeg kan ikke køre "test.aspx" side under andre domæner.
Når jeg prøver det får jeg følgende fejl meddelelse:

---
Server Error in '/' Application.
Runtime Error
---

Jeg har prøvet og fjerne et af sitet og oprettet igen.. stadig kan jeg ikke udvikle ASPX filer.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede odegaard Nybegynder
09. juni 2002 - 11:30 #1
Jeg fatter ikke at du kan køre den på det ene site. Det er slet ikke en gyldig aspx-side !
Prøv istedet at indsætte paranteser som der står i fejlmeddelelsen:
<% response.write("test") %>
Avatar billede minnal Nybegynder
09. juni 2002 - 16:47 #2
Jeg har prøvet både
<% response.write("test") %>
og
<% response.write "test" %>

begge metoder kører fint under DEFAULT website, men ikke på
de sites jeg har oprettet. Det er ligesom om ASP.NET er ikke installeret
rigtigt til de sites.
Avatar billede reffak Nybegynder
10. juni 2002 - 21:58 #3
Får du ikke mere information om fejlen, end du her angiver?

MVH
Avatar billede reffak Nybegynder
10. juni 2002 - 22:00 #4
jeg har selv installeret asp.net frameworket på en server - og har ikke mødt de problemer du har fortæller om. Gik alt vel under installationen?
Avatar billede minnal Nybegynder
10. juni 2002 - 22:06 #5
Installation gik fejlfrit.

Det test side, som jeg har lavet kan ses på følgende link:
http://minnal.dk/test.aspx
Avatar billede reffak Nybegynder
10. juni 2002 - 23:29 #6
start med at slå CustomErrors fra. Man kan ikke få oplyst hvad der er galt (medmindre man sidder direkte på serveren) sålænge disse er på. Dette gøres ved at tilføje følgende linje til filen web.config, som ligger i sitets rod. Hvis filen ikke findes, så opret den med følgende:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
<system.web>
  <customErrors mode="Off" />
</system.web>
</configuration>

MVH
Avatar billede reffak Nybegynder
10. juni 2002 - 23:31 #7
såfremt den findes, skal du selvfølig blot indsætte linjen

<customErrors mode="Off" />

under <configuration>

MVH
Avatar billede minnal Nybegynder
13. juni 2002 - 16:08 #8
Jeg fandt ikke web.config uder windir... så oprettede jeg det som du skrev,
men jeg får stadig sammen fejl meddelelse... og ingen ordentlig forklaring.
http://minnal.dk/test.aspx
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
14. juni 2002 - 01:24 #9
web.config skal ikke ligge under windir. I den mappe hvor du har test.aspx til at ligge laver du en fil kaldet web.config med følgende indhold:

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Herefter skulle du gerne få en detaljeret fejlbesked. Grunden til at det kun kan gøre under default website skyldes muligvis at du blot opretter undermapper men ikke virtuelle mapper.
Avatar billede minnal Nybegynder
14. juni 2002 - 01:33 #10
Jeg oprettede filen "web.config" på roden af site mappe, men stadig ingen forklaringer. Det er ligesom den slår ikke igennem.

Som jeg har skrevet tidligere, kører jeg W2K Server med forskellige sites.
Jeg har ikke nogle virtuelle mapper, men jeg har nogle "sites" oprettet, som kører på forskellige domæner.
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
14. juni 2002 - 08:22 #11
Hvilken version af frameworket er det du har forsøgt at installere?
Avatar billede minnal Nybegynder
14. juni 2002 - 09:04 #12
Jeg installerede version 1.0.3705
Findes der en nyere version?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
14. juni 2002 - 10:13 #13
Prøv at geninstallere det, det lyder meget underligt.
Avatar billede minnal Nybegynder
14. juni 2002 - 10:17 #14
Jeg har prøvet og genindstallere... det hjalp ikke.
Måske skal jeg geninstallere serveren igen...
oh nej... det er et stort arbejde.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
04. juli 2002 - 19:42 #15
Er der i IIS opsat en extension for .aspx for andre foldere end default?
Avatar billede jgc Nybegynder
13. november 2002 - 12:48 #16
Endelig én der åbenbart har samme problem som mig. Har du fundet et løsning minnal?

Jeg har en mistanke om at problemet kan skyldes at default web ligger adskilt fra de virtuelle sites. På min server ligger default web under C:\inetpub\wwwroot, mens de forskellige virtuelle sites har webrødder direkte under E:\ (E:\site1, E:\site2 etc.).

Gør det nogen klogere?
Jeg vil gerne smide nogle flere point oveni (hvis man kan/må det) hvis der er nogen der kan komme med et rigtigt svar.
Avatar billede minnal Nybegynder
15. januar 2003 - 08:57 #17
Hej jgc
Jeg har stadig ikke fundet en løsning til problemet.
Jeg kører også mine sites separat i en anden mappe end default "c:inetpub\wwwroot"

Efter jeg har installeret ASP.NET Framework, er der kommet en extension til mit site. Under IIS....
Men hvad hjælper det, hvis jeg får fejl, når jeg prøver på at udvikle en ASPX side...

Jeg vil prøve og flytte mit default dir til en af de sites til default og se om det vil hjælpe.
Avatar billede jgc Nybegynder
15. januar 2003 - 10:23 #18
Hej minnal - jeg havde helt glemt dette spørgsmål, men jeg har faktisk fået løst mine problemer. Nu er problemet bare at jeg ikke kan huske præcis hvordan.

Men så vidt jeg husker så drejede det sig om at give asp.net-brugeren (aspnet) rettigheder til de andre sites - har du tjekket hvilke rettigheder der er sat op hos dig?
Avatar billede minnal Nybegynder
17. januar 2003 - 09:25 #19
Jeg har givet ASPNET brugeren FULD ADGANG til mine WWW mappen, som har alle virtuelle sites.
Men stadig ingen lykke....