Avatar billede fico Nybegynder
07. juni 2002 - 22:52 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

[GeForce 2 GTS] TV-out problem

Hej

Nå jeg aktivere TV-Out så jeg kan se skærmbilledet på tv'et, problemet er at det billede kun er sort og hvidt.
Driveren er: NVidia version 28.xx

MVH
Peter Bøgh
Avatar billede jemt Nybegynder
07. juni 2002 - 22:55 #1
Understøtter dit TV det signal, som dit kort sender ? Du skal sørge for at indstille det til PAL..
Og så må du ikke bruge ledninger på over 10 meter..
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2002 - 00:26 #2
Jeg havde samme problem engang (og har fået det igen) Jeg installer de standart driver der fulgte med. Og så ÆNDREDE jeg MEGET i opsætningen. Og lige pludselig var den der.
Avatar billede janust Nybegynder
08. juni 2002 - 00:43 #3
Har samme grafikkort og kender problemets løsning.

Det signal dit GeForce 2 GTS sender ud er i Super VHS format (vist nok 60% bedre end almineligt analogt VHS signal) Dit tv er sikkert indstillet til at modtage almineligt VHS format.

Så du kan kikke i manualen til TV'et og finde ud af om det understøtter Super VHS og hvis det gør indstille det derefter. Hvis det ikke gør har jeg ikke andre foreslag end at prøve med et andet TV:(

P.s Nogle G2 GTS modeller kan også indstilles til VHS signal, men kan desvære ikke lige forklare hvordan da mit eget ikke kan.
Avatar billede loonz Nybegynder
08. juni 2002 - 00:48 #4
Hejsa,
Dit problem er alment kendt på Eksperten:

http://www.eksperten.dk/spm/215843

Du er nødt til at anskaffe dig et Composit kabel (se mit svar).

/Loonz
Avatar billede janust Nybegynder
08. juni 2002 - 01:32 #5
Ja, men hvis hans TV ikke understøtter Super VHS så hjelper det ikke så meget.

Desuden tog jeg det som et selfølge at man havde sådan et cabel eller et der ligner hvis man prøver sig frem med TV Out:)

Hvordan ville du sette TV out til dit fjernsyn?
Avatar billede loonz Nybegynder
08. juni 2002 - 01:38 #6
janust, jeg har selv været i samme situation som ham, hvor jeg også fik et s/h billede.. jeg troede jeg havde købt det rigtige, men det viste sig at være et produkt Merlin havde prakket på mig, bare for at tjene lidt ekstra penge (kostede sq 350 kr). Ved at købe et compositkabel, løste dette mine problemer...

Men som du siger, hvis hans tv ikke understøtter SVHS, så er der ikke så meget at gøre...
Avatar billede fico Nybegynder
08. juni 2002 - 08:27 #7
Det skal lige sige at jeg har kunne køre det med S-VHS i langtid med farve, det er først efter jeg installeret WinXP det ikke virker med farver.
Avatar billede eldred_jonas Nybegynder
08. juni 2002 - 15:26 #8
jeg har et kabel på 20 meter...med farve
Avatar billede fico Nybegynder
08. juni 2002 - 22:15 #9
Mit kabel er 1,20m, men det har virket FINT med farve
Avatar billede fico Nybegynder
10. juni 2002 - 23:56 #11
hvor har de den fra? NVidia har ikke udgivet en version 29.42
Avatar billede webgeniet Nybegynder
11. juni 2002 - 10:55 #12
der er også lige kommet en version 29.60 til xp.
Det er beta, men lige så gode som de officiele
Avatar billede fico Nybegynder
11. juni 2002 - 16:19 #13
inde på nvidia.com
Avatar billede fico Nybegynder
30. juni 2002 - 23:56 #14
De viste sig at mit S-VHS kabel var gået i stykker.
Avatar billede janust Nybegynder
01. juli 2002 - 11:16 #15
Doooohhhhhhh