Avatar billede lelupe Nybegynder
07. juni 2002 - 21:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sortering af rækker i kombinationsboks

Jeg har et sorteringsproblem i en kombinationsboks.
Den sorterer på feltet LaanerID, der er et tekstfelt.

Feltindholdet ser eksempelvis sådan ud, når der er valgt stigende sortering:

abby
dane
Hovedopgave 11
Hovedopgave 2
Hovedopgave 27
Hovedopgave 28
Hovedopgave 29
Hovedopgave 3
Hovedopgave 30
Hovedopgave 5
Hovedopgave 51
jste
kane
lepe

Hvordan kan jeg få de felter, der indeholder en kombination af tekst og tal
til at blive rigtig. Har prøvet med Clng og CInt, men kan ikke få det til at virke.
Er der nogen der kan hjælpe ;-o

Med venlig hilsen
lelupe

07. juni 2002 - 21:36 #1
Kan du sætte nogle regler for hvordan data kan optræde? Kommer der altid tal efter et mellemrum?

Hvis det er tilfældet, kan du gøre følgende:
Du skal selvfølgelig basere din rækkekilde på en forespørgsel.
SQL'en ser nogenlunde sådan ud:
Select LaanerID, iif(Instr(1,LaanerID, " ")>0,mid(LaanerID, Instr(1,LaanerID, " ")+1),"") as Tal from [DinTabel] Order By iif(Instr(1,LaanerID, " ")>0,mid(LaanerID, Instr(1,LaanerID, " ")+1),"")

(Det er ikke testet af, men blot skrevet her i browseren, så der kan være et par forskydninger af nogle parenteser eller lign)
07. juni 2002 - 21:40 #2
Sorry...der manglede vist lige lidt:
SELECT DinTabel.LaanerID, IIf(InStr(1,[LaanerID]," ")>0,Format(Mid([LaanerID],InStr(1,[LaanerID]," ")+1),"00"),"") AS Tal
FROM DinTabel
ORDER BY IIf(InStr(1,[LaanerID]," ")>0,Format(Mid([LaanerID],InStr(1,[LaanerID]," ")+1),"00"),"")
Avatar billede lelupe Nybegynder
07. juni 2002 - 23:29 #3
Har fået det til at virke nu, det var rigtigt at der skulle tælles paranteser m.m.
Tak, er imponeret over det hurtige svar ;-0
Prøver at lave en hovedopgave med 3 cifre og ser hvad der sker.
07. juni 2002 - 23:31 #4
hvis der kan forekomme 3 cifre, så skal du indsætte "000" i stedet for "00" (2 steder i SQL'en)