Avatar billede henrik_p Nybegynder
04. juni 2002 - 21:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

menu system udfra filstruktur

er det mon muligt at få asp til at scanne en del af en harddisk og derefter præsentere det på skærmen som et menu system ?
Avatar billede tmceu Praktikant
04. juni 2002 - 21:49 #1
Lige som Windows Explorer eller som navigation ?
Avatar billede henrik_p Nybegynder
04. juni 2002 - 21:53 #2
præcis hvordan det ser ud er ikke så vigtig bare man kan se directories klikke på det og derefter se indholdet , men det kan jo altid ændres bare jeg har fået fat i dataene
Avatar billede tmceu Praktikant
04. juni 2002 - 21:59 #3
Man kan lave noget med FSO, men du kunne også bare tillade directory browsing på IIS, så vil man kunne vælte rundt i filstrukturen fra det niveau du har valgt og nedad. Så virker det faktisk default. Er det noget i den stil du leder efter ?
Avatar billede henrik_p Nybegynder
04. juni 2002 - 22:11 #4
det havde jeg faktisk ikke tænkt på ,det er måske en løsning , men min første tanke var en webside hvor man kunne klikke sig ned i strukturen og se indholdet af min ftp (uden dog at kunne hente fra den)
Avatar billede brian_h Nybegynder
05. juni 2002 - 16:32 #5
kan sagtens lade sig gøre... har selv konstrueret et sådant system, og vil gerne sælge det! Men det koster!
Avatar billede tmceu Praktikant
05. juni 2002 - 17:58 #6
Prøv dette script. Du skal ændre parametren directory til din start folder, så lister den alt derunder.

<%@ Language=VBScript %>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>List Files Using ASP</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<%
    Dim filecounter, searchtext, directory
    Dim fcount, fsize
    filecounter = 0

    directory = "c:\inetpub\wwwroot\hifi\marked" ' start path

    response.write "<TABLE border=0 width='100%'>"
    response.write "<TR><TH ALIGN='LEFT' width='60%'>File Name</TH><TH ALIGN='LEFT' width='10%'>File Size</TH><TH ALIGN='LEFT' width='30%'>Date Modified</TH></TR>"

    Set rs = createobject("adodb.recordset")
    rs.fields.append "FilePath",200,255
        rs.fields.append "FileName",200,255
    rs.fields.append "FileSize",200,255
        rs.fields.append "FileDate",7,255
    rs.open

      Recurse directory

        Sub Recurse(Path)
            Dim fso, Root, Files, Folders, File, i, FoldersArray(1000)
            Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
            Set Root = fso.getfolder(Path)
            Set Files = Root.Files
            Set Folders = Root.SubFolders

            fcount = 0

            For Each Folder In Folders
                FoldersArray(i) = Folder.Path
                i = i + 1
            Next

            For Each File In Files
                filecounter = filecounter + 1
                rs.addnew
                rs.fields("FilePath") = Replace(Replace(File.Path, directory, "", 1, -1, 1), "\", "/")
                rs.fields("FileName") = File.Name
                rs.fields("FileSize") = File.Size
                rs.fields("FileDate") = File.DateLastModified
                rs.update
                rs.Sort = "FilePath ASC, FileName ASC"
            Next

            For i = 0 To UBound(FoldersArray)
                if FoldersArray(i) <> "" Then
                    Recurse FoldersArray(i)
                Else
                    Exit For
                End if
            Next
        End Sub

        if filecounter <> 0 Then
                filecounter = 0
            Do While Not rs.eof
                filecounter = filecounter + 1
                response.write "<TR><TD width='50%' valign=top>" & rs.fields("FilePath") & "/" & rs.fields("FileName") & "</TD><TD width='10%' align=right valign=top>"

                    fsize = CLng(rs.fields("FileSize"))

                if fsize >= 0 And fsize <= 999 Then
                    fnumber = FormatNumber(fsize,0) & " Bytes"
                End if

                if fsize >= 1000 And fsize <= 999999 Then
                    fnumber = FormatNumber((fsize / 1000),2) & " KB"
                End if

                if fsize >= 1000000 Then
                    fnumber = FormatNumber((fsize / 1000000),2) & " MB"
                End if

                response.write fnumber & "</TD><TD width='30%' align='right'>" & rs.fields("FileDate") & "</TD></TR>"
                rs.movenext
            Loop
            response.write "</TABLE>"

        End if

%>
</BODY>
</HTML>