Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Alert i jscript/asp

Jeg har lavet et loginscript der i en eksternt asp side tjekker om data'ene er rigtig hvor efter den redirecter tilbage til siden. Nu vil jeg bare gerne have den til at smide en alert box op hvis der er noget forkert. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet med det her men det funker ikke da den vil smide det på den eksterne side og derefter bare går tilbage...

Response.write("<script language='javascript'>window.alert('Fejl i feltet')</script>");
Response.redirect("FO01.asp");
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:17 #1
og hovsa... omvendt rækkefølge virker heller ikke =)
Avatar billede mystixx Nybegynder
04. juni 2002 - 14:21 #2
ÅRH HVAD MAN
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:21 #3
?????????????
Avatar billede dta Nybegynder
04. juni 2002 - 14:26 #4
<html>
<head>
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="2;URL=http://www.url.dk/FO01.asp">
</head>
<body onload="javascript'>window.alert('Fejl i feltet')</script>">
</body>
</html>
Avatar billede dta Nybegynder
04. juni 2002 - 14:30 #5
<html>
<head>
<script language='javascript'>
alert('Fejl i feltet')
var callingULR = window.location;
var dochref = "http://"+location.host+"/foo1.asp"
window.location = dochref;
</script>
</head>
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:31 #6
Det tror jeg ikke holder da det jeg har skrevet en del af en if sætningen.. Ellers gør den ovenstående...
Avatar billede dta Nybegynder
04. juni 2002 - 14:35 #7
<html>
Ups!
<head>
<META HTTP-EQUIV="REFRESH" CONTENT="2;URL=http://www.url.dk/FO01.asp">
</head>
<body onload="java script:alert('Fejl i feltet')">
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 14:40 #8
Det virker ikke =(
Avatar billede dta Nybegynder
04. juni 2002 - 14:51 #9
Når jeg lige får kikket på din løsning vil jeg anbefale dig at sætte alertboksen ind på den side som du vil vise brugeren så han kan rette sin fejl.

f.eks.
Bruger en udfyldet en form
Server validere denne og hvis den er forkert vises formen igen men med Javascript der viser alert boksen som fortæller brugeren hvad der er galt.

<%If Error then%>
<script language="javascript">
alert('Fejl i feltet')
</script>
<%end if%>
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 20:34 #10
jamen hvordan kan man se hvor vidt det er en fejl eller ej? Jeg mener skal man ikke fortælle at hvis brugernavn og adgangskode ikke stemmer overens så er det en error?
Avatar billede dta Nybegynder
04. juni 2002 - 21:03 #11
Hvorledes har du struktureret din kode?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2002 - 21:13 #12
Jeg fandt ud af det med at smide en global variabel ind der hed Session("fejl"), så den bare er true eller false... Så er det jo rimeligt at spørge derfra =) Men takker