Avatar billede barbarbo Nybegynder
03. juni 2002 - 13:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Registrering af udskrifter på antal sider pr bruger eller gruppe

Jeg administrere et skole net, hvor vores elever arbejder i et netværk. Vi ønsker at kunne registrere hvor maget den enkelte elev, klasse og årgang, udskriver, så vi kan styre økonomien. Vi vil også gerne kunne se hvornår den store belastning ligger på vores printere.
Data:
alle servere og arbejdsstationer er NT 4.0
En server virker som printserver
Alle printere er HP netværksprintere
Nettet er et blandet 10 mbit coax og 100 mbit pds (begge lysledersegmenteret)

Følgende ønskes:

Vi ønsker et system der kan købes færdigt og som virker.
Vi ønsker et server baseret system

Skulle der være nogle af jer der kan pege på et tilsvarende system til et lille novel netware system. ville det være godt

Lenk...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2002 - 13:23 #1
Svaret på alle dine problemer er www.pcounter.com. Den kan det du ønsker og fås til både til NT og netware.

pris ca. 500 dollaser, mere info følger

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2002 - 13:27 #2
- Counts pages printed on any PostScript or PCL printer, from all major manufacturers such as HP, Xerox, Lexmark, Canon, and more. Also included are Ricoh RPCS, Canon BubbbleJet, and Epson (ESC/P, ESC/P2) inkjet printers.  This covers most lasers, inkjets, and multi-function devices on the market today.

- Support for TIFF printing is included, and Pcounter also tracks plot size on HPGL/2 and PostScript plotters.

- Enforces printing account balances/quotas for users.

- Keeps a log file of all print activity - for printers hosted on multiple servers the log can be kept in one central location for easy access.

- The log file includes user name, document name, printer/queue name, date, time, client station, client code, subcode, paper size, features, byte size, page count, cost, and account balance.

- Windows users may have a popup window for billing print jobs to clients/job numbers.

- The cost for each page is determined by the paper size used in the print job, allowing variable costs for printers which support multiple paper sizes.  Print jobs requesting an invalid paper size can be discarded.

- Roll plotters can be accounted for based on image size.

- Can generate various printing usage reports and print histories of users, printers, and client codes.  Reports and histories can be saved as HTML, CSV, or formatted text, can be directly launched into Excel or web browsers, and can be sent by email.

- Rules based printing for load balancing based on maximum and minimum byte sizes and/or page counts - print jobs can be deleted, moved to the end of the queue, or moved to another print queue.
All print jobs can be automatically held/paused, and global (print job configuration) settings for queues can be automatically enforced.

- Each server has a default template which can be used globally for all print queues on that server.

- A Plot Manager handles batch submission of printer-ready files to printers and plotters, including support for client billing codes and scheduling.

- Reject incorrect print job types such as Postscript on PCL printers.

- Network broadcast messages can be customized and sent at any time to keep users informed.
Customizable banner pages can be used which contain all information about the print job, including the page count and account balance.

- Administration can be done from any Windows 95/98/NT workstation or server on the network, including printer/queue setup, configuration, properties, permissions, and print job management.

- The Pcounter workstation tools (popup and account balance information) are internationalized in French, Spanish, Portuguese, Italian, German, Finnish, Dutch, Czech, Swedish, Danish, Polish, and Norwegian.
Avatar billede barbarbo Nybegynder
04. juni 2002 - 13:55 #3
Hvis den software bare holder lidt af hvad de lover, så er her svaret på mine drømme. Takker

Lenk...